معیشت و محرومیت‌زدایی در بودجه کشور مورد توجه باشد
کد خبر: 4186629
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

معیشت و محرومیت‌زدایی در بودجه کشور مورد توجه باشد

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: مباحث معیشتی و محرومیت‌زدایی، فرهنگی، امنیت مرزها در شرق و غرب کشور در راستای جلوگیری از ایجاد حوادثی مانند آنچه که در میبد در هفته گذشته رخ داد، در بودجه کشور در نظر گرفته شود.

سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 17 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به موضوعات پنج‌گانه در کشور و استان گفت: تقدیم لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته یکی از موضوعات پنج‌گانه در کشور بود و با توجه به این موضوع باید به چند مهم در این زمینه توجه شود.

امام جمعه بخش مرکزی ادامه داد: بودجه باید واقعی باشد در غیر اینصورت موجب تورم و سردرگمی مردم می‌شود، حفظ ارزش پول ملی و دولت و مجلس باید به این موضوع متعهد باشد، بودجه نباید به اقشار کم‌درآمد فشار مالی و اقتصادی وارد کند.

وی ادامه داد: مالیات و عوارض بخش عمده بودجه است و نباید به آن با دید تکلیفی نگریست، مباحث معیشتی و محرومیت‌زدایی، فرهنگی، امنیت مرزها در شرق و غرب کشور در راستای جلوگیری از ایجاد حوادثی مانند آنچه که در میبد در هفته گذشته رخ داد و کوچک کردن دولت و واگذاری آن به بخش‌های خصوصی همراه با نظارت و دقت در نظارت که به معنای قانون‌مند کردن و حفظ ارزش پول ملی است باید در بودجه کشور در نظر گرفته شود.

مدرسی با تبیین علت نارضایتی برخی از شهروندان از برخی کارمندان ادارات با وجود قرار گرفتن انسان‌های شایسته در امور دولت و استان گفت: ادارات باید محل حل و فصل مشکلات و کارهای مردم باشد؛ ادارات محل ارتباط مستقیم توده مردم با بدنه دولت و نظام است و نارضایتی مردم از کارمندان ادارات حتماً باید پیگیری و رسیدگی شود و راهکارهایی برای نظارت بر عموم کارمندان نیز وجود داشته باشد. بیش از 90 درصد از کارمندان استان فعال، متعهد و پیگیر هستند ولی همان 10 درصد باقی‌مانده که باعث نارضایتی شده‌اند را پیگیری کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اهمیت نظارت فرهنگی بر دانشگاه‌ها تصریح کرد: برخی از دانشگاه‌های خارج از محدوده دانشگاه یزد با یدک کشیدن اسم علم و دانش و حتی نامگذاری براساس اسامی معصومین(ع) از لحاظ فرهنگی باید کنترل شوند و حتی مسئولان، اساتید و مسئولان فرهنگی این دانشگاه‌ها باید بیش از گذشته در زمینه فرهنگی نظارت داشته باشند، البته ناگفته نماند که اساتید شایسته‌ای در این دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند و نباید این مورد را نادیده گرفت.

وی با اشاره به تشییع شهید گمنام در محمدآباد یزد گفت: در این محل آمادگی بسیاری برای تشییع شهید گمنام و برگزاری مراسم روضه‌خوانی وجود دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در پایان با اشاره به جریان غزه اظهار کرد: جنایات رژیم صهیونیستی باید در سطح جهانی محکوم شود و همچنین مردم در سرتاسر دنیا باید برای کمک به مردم غزه اقدامات لازم را انجام دهند؛ جامعه جهانی نباید نسبت به این جنایت‌ها در غزه سکوت کند.

انتهای پیام
captcha