زیارت‌نامه اهل بیت دریایی از معارف الهی را در بردارد
کد خبر: 4188056
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

زیارت‌نامه اهل بیت دریایی از معارف الهی را در بردارد

امام جمعه شاهدیه، زیارت‌نامه‌ها را از برکات ماندگار اهل بیت(ع) دانست و گفت: نباید این زیارت‌نامه‌ها را تنها به دلیل ثواب آن بخوانیم بلکه محتوای آن‌ها را باید با دقت نگاه کنیم، چون دریایی از معارف الهی را در اختیار ما می‌گذارند.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 24 آذرماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهدیه، زیارت‌نامه‌ها را از برکات ماندگار اهل بیت(ع) خواند که به ما رسیده است و گفت: نباید این زیارت‌نامه‌ها را تنها به دلیل ثواب آن بخوانیم بلکه محتوای آن‌ها را باید با دقت نگاه کنیم، چون دریایی از معارف الهی را در اختیار ما می‌گذارند.

وی ادامه داد: در این زمینه می‌توان به زیارتی که از امام باقر(ع) درباره حضرت زهرا(س) به ما رسیده، اشاره کرد که چهار نکته مهم در آن نهفته است. نکته نخست مربوط به حضرت زهرا(س) است که خطاب به حضرت چنین می‌گوییم. «اَلسَّلامُ عَلَیکِ يا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللهُ الَّذي خَلَقَكِ قَبْلَ اَنْ يَخْلُقَكِ» امتحان سنت خداوند متعال است، زهرای مرضیه نیز از این سنت مستثنی نیست. منتهی خداوند گواهی می‌دهد که آن حضرت در این آزمون سربلند و پیروز بیرون آمد. خداوند متعال حضرت ابراهیم را امتحان کرد، و جایزه پیروزی در امتحان را امامت قرار داد و فرمود: «إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا»، همین پاداش را خداوند به حضرت زهرا(س) عطا می‌کند و امامت را در نسل او قرار می‌دهد. 

دهقان‌نیری افزود: نکته دوم درباره باورها و اعتقادات ما است و به آن حضرت عرض می‌کنیم که ما شما را دوست داریم و مقام و منزلت شما را تصدیق می‌کنیم و در برابر آنچه پیامبر اسلام و امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند تسلیم هستیم. جمله سوم درخواست ما از حضرت زهرا است که اگر باور ما را تصدیق می‌کند، دست ما را گرفته و در جوار پیامبر و علی(ع) جای دهد. 

امام جمعه شاهدیه، ثمره ولایت اهل بیت(ع) را از دیگر نکات حائز اهمیت در این زیارتنامه خواند و بیان کرد: به واسطه ولایت اهل بیت(ع) از آلودگی‌ها پاک می‌شویم. 

انتهای پیام
captcha