جشن تکلیف 2200 دانش‌آموز دختر یزدی برگزار می‌شود
کد خبر: 4191156
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

جشن تکلیف 2200 دانش‌آموز دختر یزدی برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری جشن تکلیف بزرگ بیش از دو هزار و 200 دانش‌آموز دختر شهر یزد در امامزاده سیدجعفرمحمد(ع)‌ یزد خبر داد.

جشن تکلیفسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری جشن تکلیف بزرگ دانش‌آموزان دختر شهر یزد خبر داد و گفت: این مراسم به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) و با حضور بیش از دو هزار و 200 دانش‌آموز از 30 مدرسه شهر یزد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این ویژه‌برنامه از ساعت 9 الی 11 صبح روز سه‌شنبه، 12 دی‌ماه در محل آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد برگزار خواهد شد و با اجرای برنامه‌های متنوع همراه است.

غفاریان با اشاره به اینکه این برنامه با محوریت دانش‌آموزان اجرا می‌شود، تلاوت قرآن توسط دانش‌آموز برتر کشوری، اجرای گروه تواشیح، سرود و همخوانی دانش‌آموزان، اجرای برنامه عمو فردی‌نژاد، معرفی خانواده قرآنی، قرائت عهدنامه با امام زمان(عج) و ... را از جمله برنامه‌های این مراسم اعلام کرد.

حجت‌الاسلام مسعود دهقانی‌زاده، مدیر آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد نیز برگزاری جشن تکلیف را یکی از روش‌های پاسخ مثبت و مؤثر به حالات و عواطف درونی نوجوانان خواند و گفت: این مراسم بر شخصیت پاک و پر انرژی آنها، صحه می‌گذارد و آنان را در قبول مسئولیت‌های دینی و انسانی، مستعد و پرتوان می‌کند.
 
دهقانی‌زاده با بیان اینکه یکی از وظایف مهم والدین، مدارس و مراکز فرهنگی و قرآنی در عرصه‌ دینی، آشنایی کودکان و نوجوانان با سنت نبوی و احکام دینی است بیان کرد: عالمان بزرگ اسلامی از جمله جناب سید بن طاووس به جشن تکلیف فرزندان و یادآور شدن دوره‌ بلوغ به آنان توجه ویژه داشته‌اند.
انتهای پیام
captcha