کتاب «فرهنگ سیادت» در یزد رونمایی شد
کد خبر: 4191536
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

کتاب «فرهنگ سیادت» در یزد رونمایی شد

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، از کتاب «فرهنگ سیادت» تألیف آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی که به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۵۲۰ صفحه منتشر شده است، رونمایی شد.

رونمایی از کتاب فرهنگ سیادتبه گزارش ایکنا از یزد، در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استان، از کتاب «فرهنگ سیادت» تألیف آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی که به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۵۲۰ صفحه منتشر شده، رونمایی شد.

محمدمحسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد، 12 دی ماه در این مراسم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ کتاب از مؤلفان یزدی رونمایی شده و کتاب فرهنگ سیادت که امروز در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) رونمایی شد، نیز در ادامه کتاب شکوه سیادت نشر شده که با استقبال ‎بی‌نظیر مردم مواجه شد.

رفیعی اظهار کرد: این کتاب با بیش از ۳۰۰ منبع از کتب مرجع در حوزه سیادت و تبارشناسی نشر شده و استقبال مردم از این کتاب نیز به گونه‌ای است که در کمتر از یک ماه به چاپ سوم رسید.

محمدحسین پارسائیان، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد نیز در این نشست گفت: مردم یزد همواره از ارادتمندان خاندان اهل بیت و ائمه اطهار(ع) بوده و هستند و بویژه سادات قدر و ارزش بالایی در بین مردم یزد دارند.

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، مؤلف و نویسنده کتاب فرهنگ سیادت نیز در این نشست گفت: سیادت به مفهوم امتیاز طبقاتی نیست بلکه یک شرافت معنوی است که از احکام خاصی نیز برخوردار است و سیادت در تمام فرقه‌های مسلمانان دارای جایگاه و منزلت است.

مدرسی افزود: نفس وجود سیادت، عاملی بازدارنده از گمراهی‌ و گناهان است و استان یزد یکی از استان‌های سیدخیز کشور است به نحوی که آمار سیادت در این استان نزدیک به ۱۱ درصد است و بعد از مازندران در رتبه دوم قرار دارد. شهرستان مهریز با ۱۲ درصد دارای بیشترین سید و شهرستان بهاباد نیز کمترین تعداد سید را دارد و ۱۵۰ خاندان شناخته شده از سادات در کشور ایران زندگی می‌کنند که خوشبختانه ایران در میان کشورهای دنیا، رتبه نخست را به لحاظ پذیرش سادات به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به انتساب کوثر به حضرت زهرا(س)، متولد شدن ائمه اطهار(ع) از نسل آن حضرت، حلقه اتصال بودن بین نبوت و امامت و تسبیحات آن حضرت با صدها رکعت نماز مستحب برابر خوانده شده را از علل این مهم دانست و حضرت زهرا(س) را از محکمات اثبات ولایت خواند و با اشاره به نسل کثیر باقیمانده از حضرت زهرا(س)، این عوامل را از علل کوثر بودن دخت نبی اکرم(ص) بیان کرد.

انتهای پیام
captcha