ارسال 230 مقاله به کنفرانس ملی نهج‌البلاغه در یزد
کد خبر: 4194157
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

ارسال 230 مقاله به کنفرانس ملی نهج‌البلاغه در یزد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد از برگزاری اولین کنفرانس ملی نهج‌البلاغه طی روزهای سوم و چهارم بهمن‌ماه به میزبانی این دانشگاه خبر داد و گفت: 230 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال و در نهایت 170 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

نشست خبری کنفرانس ملی نهج‌البلاغه در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احمد محتشمی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد، امروز، 26 دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری کنفرانس ملی نهج‌البلاغه به میزبانی این دانشگاه گفت: شخصیت چند بُعدی و بلندمرتبه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) چنان رفیع و بی‌نظیر است که برای دیدن قله عرشی این انسان ملکوتی کلاه از سر عالم و عالمیان خواهد افتاد، گرچه درک این برگزیده الهی برای ما مقدور نیست.

وی ادامه داد: اما برای شناخت امام علی(ع) و دیگر ذوات مقدس(ع) نیز باید از کلام و آثارشان که تجلی عینیِ وجود مقدس و نازنین آن‌هاست، ایشان را بشناسیم وگرنه در این دنیای وانفسا دچار سرگردانی در وادی حیرت خواهیم شد. بی‌تردید نهج البلاغه، پس از قرآن مجید، گران‌قدرترین و ارزشمندترین میراث فرهنگی اسلام و مجموعه کاملی برای هدایت انسان‌ها در همه ابعاد فردی و اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، عرفانی و مانند آن است.

محتشمی افزود: نهج‌البلاغه منشور انسان‌سازی است که دلدادگان و مطیعان دستوراتش را از عالَم مُلک تا ملکوت اعلی ارتقا خواهد داد و دستورالعمل مبارزه با ستم و زراندوزی، جهل، دنیاطلبی و تمام رذائل اخلاقی و شفای دردهای روحی و روانی و در یک کلام پاسخگوی همه خلأهای فکری و اعتقادی انسان‌هاست. بر این اساس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد مفتخر است، در این مقطع که بیشترین نیاز به استفاده از این منبع لایزال حکمت و معنویت و البته مهجور دیده می‌شود، کنفرانس علمی نهج‌البلاغه را فراخور فعالیت‌های علمی مربوطه مورد استفاده قرار دهد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به ارسال 230 مقاله به این کنفرانس از سطح کشور گفت: کنفرانس ملی نهج‌البلاغه سوم و چهارم بهمن ماه در دانشکده امام علی(ع)‌یزد با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود. در این مراسم از مقالات برگزیده نیز تجلیل به عمل می‌آید.

وی «کار و تولید و نقش آن در تعالی جامعه» را رویکرد اصلی اولین کنفرانس ملی علمی و تخصصی نهج البلاغه در استان یزد بیان کرد و افزود:‌ این کنفرانس توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و با محوریت موضوعاتی از جمله اشتغال، مهارت و تولید بنا نهاده شد تا فرهنگ کار و تلاش از دیدگاه امام علی(ع) مورد بررسی و در اختیار آحاد جامعه قرار گیرد.

حمیدرضا بیگ‌زاده، دبیر اجرایی اولین کنفرانی ملی علمی و تخصصی نهج البلاغه در استان یزد نیز در این نشست گفت: بیش از 230 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد که پس از داوری 170 مقاله پذیرفته نهایی شد. از این تعداد 80 مقاله به صورت سخنرانی و 90 مقاله به صورت پوستر در روز های سوم و چهارم بهمن ماه جاری طی دو روز برگزاری کنفرانس ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 15 مقاله برگزیده در نشریات علمی و پژوهشی معتبر چاپ خواهد شد، فرهنگ کار از منظر امام علی(ع) در نهج‌البلاغه، رویکرد امام علی(ع) به رفاه اجتماعی در نهج‌البلاغه، سیره اقتصادی امام علی(ع) در نهج‌البلاغه، عدالت اقتصادی و تأثیر آن در رونق و سلامت کار و تولید از منظر نهج‌البلاغه، نظم و انضباط کاری از منظر نهج‌البلاغه و ... را از محورهای این کنفرانس ملی بیان کرد.

انتهای پیام
captcha