تجلیل استاندار یزد از عوامل محفل قرآنی دبیرستان شهید مرشد+ عکس
کد خبر: 4194555
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

تجلیل استاندار یزد از عوامل محفل قرآنی دبیرستان شهید مرشد+ عکس

مهران فاطمی، استاندار یزد ضمن حضور در دبیرستان نمونه شهید مجید مرشد، از دانش‌آموزان قرآنی، کادر آموزشی و عوامل برگزاری محفل انس با قرآن کریم این آموزشگاه تجلیل کرد.

تجلیل استاندار یزد از عوامل محفل قرآنی دبیرستان شهید مرشدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 28 دی‌ماه ضمن حضور در دبیرستان نمونه شهید مجید مرشد، از دانش‌آموزان قرآنی، کادر آموزشی و عوامل برگزاری محفل انس با قرآن کریم این آموزشگاه تجلیل کرد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایکنا گفت: خوشبختانه فعالیت‌های قرآنی در مدارس به وفور در حال انجام است و این اقدامات مبارک و قابل تقدیر است. 

فاطمی با اشاره به اینکه مدرسه شهید مرشد از مدارس الگو در بحث پرورشی و قرآنی است بیان کرد: این مدرسه مراسمی را برگزار کردند، که این مراسم زیبا، منظم، با محتوا و شکیل بود به نحوی که مورد تقدیر و تشکر رهبر انقلاب قرار گرفت و به پاس زحمات دانش‌آموزان، کادر و مربی پرورشی مدرسه، همچنین واحد قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش، در مدرسه حضور یافته و از نزدیک از زحمات عوامل اجرایی این محفل تقدیر و تشکر کنیم.

استاندار یزد بیان کرد: به امید روزی که در تمامی مدارس ما، تعالیم قرآنی و معارف اهل بیت(ع) بسط و گسترش بیشتری پیدا کند.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم گفت: فعالیت‌های قرآنی و تربیتی در مدارس به جد دنبال می‌شود و با این رویکرد آنچه مربوط به ساحت‌های اعتقادی و تربیتی است، باید در کف مدارس دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: نشستن در جلسات، همایش‌ها و سمینارها نقشی در اجرایی کردن سند تحول نمی‌تواند داشته باشد و اگر دانش‌آموزان و والدین آنان فعالیت‌های اعتقادی را در سطح مدرسه مشاهده کنند، قطعاً این اتفاق می‌افتد و لذا تمام برنامه‌هایی که در این حوزه دنبال می‌کنیم در سطح مدرسه و کلاس درس است و امیدواریم آثار آن را در نسل‌های آینده شاهد باشیم.

علی حسن‌پور، حافظ و قاری قرآن کریم که در پایه هشتم دبیرستان شهید مرشد تحصیل می‌کند و توانسته در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی رتبه اول کشوری را کسب کند، نیز به ایکنا گفت: حفظ قرآن از هشت سالگی آغاز و در 12 سالگی توانستم به اتمام برسانم و حافظ قرآن شوم.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم در این مدت که مشغول حفظ بودم، نه تنها درس‌ها موفق بودم و هیچ ضربه‌ای در روند تحصیلی وارد نشد، بلکه توانستم در مدت چهار سال قرآن را حفظ کنم.

حسن‌پور که دو برادر حافظ قرآن کریم دارد در این زمینه بیان کرد: برادر بزرگترم حافظ کل قرآن هستند و توانستند از طریق آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ در رشته علوم و قرآن حدیث در دانشگاه ادامه تحصیل داشته باشند و سال گذشته به عنوان جوان‌ترین دانشجو معرفی شوند. برادر دیگرم هشت ساله و حافظ 6 جزء قرآن کریم هستند.

محمدطاها میرجلیلی، دیگر قاری و حافظ نوجوان یزدی که 11 سال سن دارد، نیز به ایکنا گفت: حافظ 10 جز قرآن کریم هستم و در کنار حفظ در رشته قرائت نیز فعالیت دارم که توانستم مقام اول ناحیه و استانی در رشته‌های حفظ و قرائت را کسب کنم.

وی با اشاره به اینکه سه سال است که در حفظ فعالیت دارم بیان کرد: حفظ قرآن کریم را در مؤسسه یوسف زهرا(عج) دنبال می‌کنم و دو سال است که در رشته قرائت زیر نظر حامد سلطانی فعالیت می‌کنم.

انتهای پیام
captcha