اعتکاف در بیش از 200 مسجد استان یزد آغاز شد
کد خبر: 4195911
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

اعتکاف در بیش از 200 مسجد استان یزد آغاز شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: آیین معنوی اعتکاف همزمان با ۱۳ رجب و میلاد با سعادت حضرت علی (ع) روز پنجشنبه در ۲۰۲ مسجد استان یزد آغاز شد و سه روز ادامه دارد.

اعتکافبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد؛ حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در حاشیه آغاز مراسم روح‌بخش اعتکاف با تبریک ماه رجب و ایام‌البیض گفت: حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف به‌خصوص دانش آموزان مؤمن در مراسم معنوی اعتکاف امسال جزو نقاط برجسته‌ای است که نسبت به گذشته در یزد و ۱۱ شهرستان دیگر شاهد آن هستیم.

وی اظهار کرد: در این آیین همانند سنوات گذشته علاوه بر روزه‌داری، بیان احکام، پاسخ به سؤالات و شبهات و جلسات بصیرتی و معرفتی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: بر حسب ضرورت با همکاری بخش‌های مختلف به‌خصوص خیران و برخی نهادهای فرهنگی، تبلیغی و آموزشی نسبت به برگزاری کرسی‌های تلاوت نور، بیان احکام، اقامه نماز جماعت و جلسات پرسش و پاسخ در خصوص اصول اعتقادات پیگیری می‌شود.

نجیمی از همکاری مردم، مسئولان و تشکل‌های دانش‌آموزی در برگزاری اعتکاف در استان قدردانی کرد و در خصوص تعداد معتکفان یادآور شد: بعد از جمع‌بندی کلی آمار دقیق به تفکیک مناطق و همچنین تعداد دانش آموزان برای عموم شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha