حضرت زینب(س) حادثه کربلا را ماندگار ساخت
کد خبر: 4195997
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

حضرت زینب(س) حادثه کربلا را ماندگار ساخت

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه حضرت زینب حادثه کربلا را ماندگار ساخت گفت: اگر ایثارگری و فداکاری و پایداری حضرت زینب(س) نبود، یزیدیان حادثه کربلا را یا در تاریخ محو می‌کردند و یا تحریف کرده و جای مظلوم و ظالم را عوض می‌کردند.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز ششم بهمن ماه در خطبه‌های این هفته با اشاره به نیمه ماه رجب، سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) گفت: حضرت زینب شخصیتی است که پس از مادر بزرگوارش سرآمد تمام زنان عالم بود و حق بزرگی به گردن پیروان اهل بیت(ع) دارد، زیرا او دو کار انجام داد که اگر در این دو کار کوتاهی شده بود، دیگر امروز هیچ اثری از شیعه و پیروان اهل بیت وجود نداشت.

وی، پاسداری از نهضت خونین کربلا و ابلاغ پیام شهیدان کربلا به دنیا را از جمله این اقدامات برشمرد و افزود: بدون‌شک اگر ایثارگری و فداکاری و پایداری حضرت زینب نبود، یزیدیان حادثه کربلا را یا در تاریخ محو می‌کردند و یا تحریف کرده و جای مظلوم و ظالم را عوض می‌کردند. اگر می‌گویند در حادثه کربلا خون بر شمشیر پیروز شد، عامل اصلی این پیروزی حضرت زینب بود،  که حادثه کربلا را ماندگار ساخت.

دهقان نیری، پرستاری و حفاظت از جان ولی خدا امام سجاد را از دیگر اقدامات این بانوی بزرگوار اسلام برشمرد و اظهار کرد: بارها یزیدیان در سفر اسارت تصمیم گرفتند امام سجاد(ع) را بکشند. کسی که در برابر آنها ایستاد و ادامه راه امامت و ولایت محمد و آل محمد را تضمین کرد، حضرت زینب بود. 

امام جمعه شاهدیه با یادآوری دو مناسبت مهم و سرنوشت‌ساز در این دو ماه پایان سال، نقش حضور مردم در پیشرفت و اقتدار و امنیت کشور را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: یکی راهپیمایی ۲۲ بهمن و دوم انتخابات ۱۱ اسفند است که اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: تلاش دشمن در این است که به هر شکلی حضور مردم را در این دو صحنه کمرنگ سازد و ما اکنون بیش از گذشته.نیاز به هوشیاری و بصیرت مردم داریم.

دهقان نیری افزود: موضوع انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران با انتخابات در سایر کشورها متفاوت است. زیرا شرکت در انتخابات در نظام اسلامی دارای یک مثلث است. بعضی یک ضلع آن را می‌بینند و بعضی دو ضلع آن را. این صحیح نیست باید هر سه ضلع آن را مورد توجه قرار داد. اینکه بعضی ایراد می‌گیرند که شرکت در انتخابات چه ربطی به اسلام و مسلمانی ما دارد، به‌دلیل این است که این اضلاع ثلاثه را با هم نمی‌بینند، اگر هر سه ضلع انتخابات را با هم نگاه کنید، می‌بینید ربط آن واضح و روشن است.

وی ادامه داد: یک ضلع انتخابات حق شخصی است  و انسان می‌تواند درباره آن تصمیم بگیرد که انجام بدهد و یا انجام ندهد. ضلع دوم آن تکلیف شرعی است. تمام مراجع معظم تقلید فرمودند شرکت در انتخابات واجب شرعی است. چون حفظ اسلام و اقتدار نظام اسلامی در گرو حضور هر بیشتر مردم در کنار صندوق‌های رأی است، و این قابل گذشت نیست. اگر کسی کوتاهی کند بدون شک در پیشگاه خداوند متعال و پیامبر و ائمه معصومین و شهدا مسئول است. 

امام جمعه شاهدیه گفت: ضلع سوم آن وظیفه ملی است، هر کسی که به سرنوشت ایران علاقه‌مند است باید در انتخابات شرکت کند‌. چون پیشرفت و اقتدار و امنیت کشور در گرو حضور مردم در صحنه است. هر چه حضور مردم بیشتر باشد اقتدار و امنیت جامعه هم بیشتر خواهد بود. امیدوار به فضل الهی هستیم که روز ۲۲ بهمن و ۱۱ اسفند امسال را مصداق این آیه شریفه قرار دهد که می‌فرماید: «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِن دِينِكُمْ». 

انتهای پیام
captcha