شب خاطره انقلاب اسلامی در یزد برگزار شد
کد خبر: 4197756
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

شب خاطره انقلاب اسلامی در یزد برگزار شد

شب خاطره انقلاب اسلامی و بزرگداشت سیدمحمد فقیهی، چهره پیشکسوت انقلاب به همراه رونمایی از تازه‌های نشر حوزه هنری یزد با حضور استاندار یزد برگزار شد.

بزرگداشت سیدمحمد فقیهیبه گزارش ایکنا از یزد، شب خاطره انقلاب اسلامی و بزرگداشت سیدمحمد فقیهی، چهره پیشکسوت انقلاب، معلم و هنرمند متعهد به همراه رونمایی از تازه‌های نشر حوزه هنری، شامگاه، 14 بهمن ماه در سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد برگزار شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این مراسم گفت: مبارزان انقلاب به عنوان یاوران امام خمینی(ره) همگی متخلق به اخلاق الهی و قائل به احکام مبین نورانی اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) در رفتار و کلام بودند و همه افرادی که در این مسیر حرکت کردند، ابتدا در امر خودشناسی تلاش کردند و در بین مردم شهره به نیکی هستند.

وی ادامه داد: رفتار پیشکسوتان انقلاب باعث تزریق امید به جامعه می‌شد و هر کجا نیاز بود به همنوع کمک می‌کردند و در محیط اجتماعی نقش‌آفرینی کرده و دیگران را نیز به این اقدام تشویق کردند، علاوه بر اینکه همزمان حفظ ارتباط جمعی با محوریت امام جامعه را مُصِر بود، دعوت‌کننده مردم و اجرای دستورات امامین انقلاب بود و است.

استاندار یزد با بیان اینکه حاج سیدمحمد فقیهی یکی از پیشکسوتان سرشناس انقلاب یزد است، گفت: همواره کلام وی همراه با بیانات امام و رهبری است و در مجموعه حزب مؤتلفه اسلامی یزد در سال‌هایی که به عنوان مسئول فعالیت داشت، نیز حفظ ارتباط برای ایجاد انسجام و وحدت در جامعه را در دستور کار قرار داد و مُبلغ بود.

فاطمی اظهار کرد: باید این روحیه و منش و همچنین مصادیق همراه مردم بودن و کمک به گسترش اسلام که با رفتار و منش انقلابی و جهادی این افراد همراه بود، را به عنوان الگوی جوانان به‌ویژه در گام دوم انقلاب معرفی کنیم تا همه از این الگوها استفاده کرده و سرمشق بگیرند.

حسام سالکی، رئیس حوزه هنری یزد نیز در این مراسم گفت: افراد زیادی این انقلاب کبیر را به پرچمداری امام خمینی(ره) به پیروزی رساندند و حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد انقلابی برای بالندگی هنر و اندیشه انقلاب تأسیس شد و ما وظیفه خود می‌دانیم در استان یزد نسبت به ثبت روایت یزد انقلابی اقدام کنیم.

سالکی افزود: یزد سرشار از کار، تلاش، رشد، بالندگی و ایثار است و ما وظیفه داریم این میراث را ثبت کرده و به آیندگان خود منتقل کنیم و امشب نیز ثمره یکی از این اقدامات رونمایی می‌شود تا به عنوان نمونه‌ای از دلاوری‌های انقلاب یزد ماندگار شود.

وی ادامه داد: کتاب «روایت تسخیر ساواک یزد» به نویسندگی هادی شمس‌الدینی که خاطره و داستان نیست بلکه گفته‌هایی است که به همراه عکس مستند شده، همچنین کتاب «عکس آخر» در مورد خاطرات سیدمحمد فقیهی با نویسندگی احسان عابدی نیز امشب رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: هنوز جای کار وجود دارد، ان‌شاءالله بتوانیم قدم‌های بیشتری را برای ثبت خاطرات انقلاب و جنگ در استان برداشته و نسبت به ثبت و ضبط این فعالیت‌ها اقدام کنیم و آماده همکاری همه اقشار مختلف هستیم.

گفتنی است، در این نشست ضمن رونمایی از کتاب روایت تسخیر ساواک و کتاب عکس آخر، از پیشکسوت انقلاب حاج سید محمد فقیهی پدر شهید، معلم و هنرمند یزدی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha