جشنواره ملی «به سوی قدس» در یزد به‌کار خود پایان داد
کد خبر: 4200214
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

جشنواره ملی «به سوی قدس» در یزد به‌کار خود پایان داد

نخستین جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» با حضور استاندار یزد و جمعی دیگر از مسئولان با معرفی و تجلیل از برترین‌ها به‌کار خود پایان داد.

اختتامیه جشنواره ملی «به سوی قدس» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، نخستین جشنواره ملی سرود «به سوی قدس»، جمعه‌شب، 27 بهمن‌ماه با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، با معرفی و تجلیل از برترین‌ها به‌کار خود پایان داد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این مراسم با اشاره به اینکه سرود به تنهایی یک سخنرانی محسوب می‌‎شود و در آن متن بر موسیقی غلبه می‎‌کند گفت: امیدواریم دوره‌‎های آینده جشنواره باشکوه‌تر و با حضور گسترده گروه‌‎های سرود ملی و بین‌المللی در یزد برگزار شود.

ابوالفضل کرمانی‌نسب، دبیر جشنواره ملی به سوی قدس نیز با اشاره به برگزاری این جشنواره در سه بخش «اجرای زنده»، «تولید سرود» و «تولید نماهنگ» گفت: در مجموع 111 اثر از گروه‌های سرود سراسر کشور توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شد که از میان آثار ارسالی 27 اثر در بخش اجرای زنده، 33 سرود تولیدی و 24 نماهنگ تولیدی توسط دبیرخانه پذیرفته و به داوری گذاشته شد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره تجلیل به عمل آمد که در همین راستا و با اعلام هیئت داوران و در بخش رقابتی «اجرای زنده»، گروه سرود موعود مشهد موفق به کسب عنوان اول شد، گروه سرود نورالشهدا استان مرکزی در این بخش رتبه دوم و گروه سرود مسجد امام سجاد(ع) تهران و گروه سرود عرفان مشهد به صورت مشترک سوم شدند. در این بخش از گروه سرود میثاق یزد نیز تجلیل شد.

در بخش رقابتی «سرود تولیدی» نیز هیئت داوران جشنواره عنوان نخست را شایسته گروه سرود نغمه آوینی بوشهر دانست، گروه طریق القدس بندر دیر بوشهر در این بخش دوم و گروه عشاق‌الرضا زاهدان حائز رتبه سوم شد. در بخش نماهنگ نیز نماهنگ‌های «نسیم رحمت تهران» و «زهرائیون خوزستان» به طور مشترک مقام دوم را کسب کردند. «یاسین تیموری» از گروه نورالشهدای اراک و «آریا پاشیب» از گروه نغمه‌های آوینی بوشهر به عنوان تکخوان برگزیده معرفی و تجلیل شدند.

 

خبرنگار: اعظم السادات میرجلیلی

انتهای پیام
captcha