ایستادگی نیروهای انقلاب مانع تحقق اهداف تروریست‌ها شد
کد خبر: 4208791
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶

ایستادگی نیروهای انقلاب مانع تحقق اهداف تروریست‌ها شد

امام جمعه یزد با گرامیداشت یاد شهدای مدافع امنیت به‌ویژه شهدای حادثه تروریستی راسک گفت: دشمن تدارک بسیاری برای این حمله تروریستی دیده بود و اهداف بزرگی را داشت اما ایستادگی نیروهای انقلاب مانع تحقق اهداف تروریست‌ها شد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 17 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با قدردانی از مردم استان و ایران اسلامی برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس حفظ امنیت خودمان هم است چرا که اگر به قدس شریف آسیبی برسد ما هم ضرر می‌کنیم و به همین دلیل علاوه بر اینکه کار الهی و اسلامی انجام دادیم، با عمل کردن به فرمایش ولایت، به وظیفه شرعی خود عمل کرده و یک کار اجتماعی، انسانی و فرهنگی انجام دادیم.

وی به مسئله سوریه و حمله جنایتکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اشاره کرد و بیان کرد: در این حادثه دوستان و عزیزان ما و از دوستان صمیمی سردار سلیمانی که چندین سال زندگی خود را برای حفاظت و حراست از ایران و اسلام و جبهه مقاومت قرار دادند به شهادت رسیدند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این عزیزان پاداش خود را گرفتند افزود: این شهدای والا مقام در روز شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) و به دست شقی‌ترین افراد جهان به شهادت رسیدند و این واقعا بالاترین سعادتی است که خداوند به یک انسان می‌دهد. شهدای امروز ما هم که در اثر حمله تروریستی دیروز در راسک به شهادت رسیدند در این مراسم حضور داشتند و امروز این عزیزان در بالاترین جایگاه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه دشمن تدارک بسیاری برای این حمله تروریستی دیده بود و اهداف بزرگی را داشت تصریح کرد: در حمله تروریستی اخیر در راسک با مقاومت و مجاهدت عزیزانمان که سه شهید والامقام یزدی هم جزو آنها هستند، تروریست‌ها به اهداف جنایتکارانه خود نتوانستند دست پیدا کنند اما ما در این مسیر چند نفر از بهترین عزیزانمان را تقدیم اسلام و انقلاب کردیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مسئله حجاب و عفاف نیز از موضوعات بسیار مهمی است که مقام معظم رهبری در ارتباط با آن در دیدار با کارگزاران نظام تأکیدات لازم را انجام دادند و ان‌شاءالله قانون آن هم تصویب شود و بتوانیم اجرا کنیم.

آیت‌الله ناصری نکته بسیار مهم را بحث تحقق شعار سال دانست و گفت: از کسانی که کارخانه دارند و مسئولیتی بر عهده آنها قرار گرفته درخواست داریم که جهش تولید را جدی بگیرند و از ظرفیت‌های مردمی برای آن استفاده لازم را ببرند. جهش تولید این نیست که ما فلان جنس یا کالایی را از خارج کشور وارد و در ایران قطعات آن را به هم متصل کنیم و 10 برابر تولید به‌فروش برسانیم بلکه جهش تولید آن است که خودمان تولید کنیم و به خودکفایی و استقلال برسیم تا کالای با کیفیت برای مردم ارزان‌تر تمام شود.

وی تصریح کرد: مردم ما فکر و استعداد دارند و باید از ظرفیت‌ها و استعدادهای نهفته آنها در ارتباط با تولید استفاده کنیم و به خصوص در خودکفایی خوراک دام که همه چیز ما به آن بستگی پیدا کرده تأکید دارم که باید حتما توجه خاصی داشته باشیم و برای رفع مشکلات در این حوزه حرکت کنیم.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دانش بنیان‌ها باید حمایت ویژه‌ای شوند گفت: برای اینکه شعار سال محقق شود باید دانش بنیان‌ها را در کارخانه‌ها مستقر کنیم و از ظرفیت آنها برای بهبود وضعیت تولید و قطعه سازی استفاده کنیم.

آیت‌الله ناصری برخی مسائل از جمله فرهنگسازی را در زمینه تحقق شعار سال و بهبود وضعیت اقتصادی مهم دانست و افزود: باید در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشیم و سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران باید به این موضوعات هم توجه لازم را داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تربیت فرهنگی و دینی کودکان و نوجوانان را از اهمیت بسیار بالایی برخوردار دانست و افزود: باید سعی کنیم کودکانمان را تربیت دینی کرده و آنها در مسیر خداوند قرار دهیم.

وی با بیان اینکه آنچه ما باید به آن برسیم رستگاری است گفت: خداوند متعال می‌فرماید هر کسی که نفس خودش را تزکیه کند و زکات پرداخت کند، به سعادت و رستگاری دست پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha