برخورد قاطعانه‌ با عاملان حادثه راسک صورت گیرد
کد خبر: 4208797
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

برخورد قاطعانه‌ با عاملان حادثه راسک صورت گیرد

امام جمعه بخش مرکزی یزد به دنبال شهادت سه تن از پاسداران سپاه الغدیر استان در حادثه تروریستی راسک از دولت و مسئولان خواستار برخورد قاطعانه با جنایتکاران و عاملان این حادثه شد.

سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 17 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا گفت: هر عملی هم تقوای حین عمل و هم تقوای بعد از عمل را لازم دارد و تقوا به مانند ذات و توشه‌ای است که باید در تمام لحظات از آن محافظت کرد. با توجه به فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان باید برای خروج از این ماه همچون ورود به این ماه آماده شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه ماه مبارک رمضان سه اصل را به مسلمانان آموزش داده است، اظهار کرد: اصول تقدم روابط ایمانی به روابط عاطفی، تقدم نگاه آخرتی به نگاه دنیوی و تقدم بینندگان آسمانی بر بینندگان زمینی سه اصلی است که انسان را تا مرز روحیه شهادت‌طلبی به پیش می‌راند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت جمعی از مستشاران نظامی کشور گفت: اسلام بدون مرز است و ارتش اسلام باید به‌گونه‌ای قدرتمند باشد که همه مستکبران را مورد تذکر قرار دهد.

وی با اشاره به روز قدس و ضمن تبریک و تسلیت به خانواده سه شهید یزدی حادثه تروریستی راسک عنوان کرد: مطالبه ما از مسئولان کشوری و استانی دفاع از امنیت و پاسخ به جنایتکاران و مسببان این حادثه است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: روز قدس روز اسلام و روز مقابله مستضعفان با مستکبران، نماد صف‌بندی حق علیه باطل و قیام مسلمانان برای خنثی‌سازی توطئه حذف فلسطین از نقشه جهانی است.

وی با اشاره به اهداف امام خمینی(ره) از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک به عنوان روز جهانی قدس بیان کرد: هدف اصلی ایشان از این نامگذاری تلاش برای آزادی بیت‌المقدس و نجات سرزمین‌های اشغالی و مردم، احیای روحیه جهادی و شهادت‌طلبی در راه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی، تقویت وحدت مسلمانان و مبارزه با اقدامات تفرقه‌افکنانه و احیا دفاع از سرزمین‌های اسلامی و جانفشانی در راه آن از جمله این اهداف بود.

مدرسی ادامه داد: گوشزد کردن مداوم خطر تفکر صهیونیست برای ملت‌های اسلامی و غیراسلامی، شکستن قدرت پوشالی استکبار، بیداری ملت‌ها و عدم سکوت آنها در برابر حاکمان ظالم، صدور اندیشه و ارزش‌های انقلاب اسلامی به حکومت‌ها و ملت‌ها از دیگر اهداف امام راحل برای نامگذاری روز جهانی قدس بود.

وی با بیان اینکه امروز این اهداف را محقق شده می‌بینیم، گفت: بیداری اسلامی، تقویت جبهه مقاومت، گسترش روحیه استکبار ستیزی، فشار و انزوای رژیم صهیونیستی، تغییر میدان مبارزه به نفع فلسطین از جمله آثار و اهداف محقق‌شده بیداری ملت‌ها و روز قدس است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع حجاب اظهار کرد: امام جامعه با گذشت نزدیک به دو سال از ناآرامی مرتبط با حجاب اینبار واضح‌تر و صریح‌تر مسئولان را مورد خطاب قرار دادند و به چالش تحمیلی حجاب اشاره کردند و گفتند که باید از ابعاد فقهی و قانونی آن به این موضوع نگریسته شود.

وی با اشاره به مسئله گرانی کالاها به ویژه طلا و سکه ادامه داد: باتوجه به اینکه بسیاری از محکومان دادگاهی محکوم به پرداخت مهریه هستند باید به این مورد توجه کرد که با حقوقی که تنها کفاف معیشت را می‌دهد چگونه می‌توان این حکم را پرداخت کرد. مسئولان باید به نکات معیشتی و رفاهی مردم بیشتر توجه داشته باشند تا از حیث معیشتی و رفاهی مردم تحت فشار نباشند.

انتهای پیام
captcha