به گزارش ایکنا به نقل از روابطعمومی شورای شهر یزد،
مجید تجملیان، رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد گفت: از اوایل دوره ششم شورای اسلامی شهر، کمیته «یزدمن» با هدف نظارت و پیگیری کمیسیون
شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر بر پروژه بزرگ و فاخر راهاندازی منظومه خدمات یکپارچه یزدِمن تشکیل شده است.
وی ادامه داد: این کمیته، اکنون هر دو هفته یکبار جلسه تشکیل میدهد و تاکنون بیش از هفتاد جلسه چند ساعته با حضور مدیران و کارشناسان مرتبط در شهرداری و بخش خصوصی برگزار کرده است که نتیجه تلاشها و پیگیریهای اعضای آن را شهروندان در رشد پیوسته کمی و کیفی منظومه خدمات یکپارچه یزدِمن شاهد هستند.
تجملیان افزود: هم اکنون منظومه یزدِمن دارای ۹ سامانه در حال خدمترسانی به مردم است که شهروندان میتوانند با دریافت برنامک یزدِمن از مخازن عمومی نرمافزارهای موبایل داخل کشور همچون کافهبازار و مایکت و نصب آن بر روی گوشی خود، از خدمات این سامانهها بهرهمند شوند. همچنین دارندگان موبایلهای اپل هم میتوانند با مراجعه به نشانی
my.yazd.ir آن را به یک برنامک وب روی صفحه اصلی موبایل خود تبدیل کرده و استفاده کنند.
رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: به موازات فعالیت سامانههای موجود در یزدمن، به تدریج سامانههای جدید دیگری نیز در حال تهیه و اضافه شدن به این منظومه هستند. هم اکنون دو سامانه توقفسنج حاشیه معابر (پارکومتر) و سامانه توقفگاههای عمومی شهرداری (پارکینگهای عمومی) در مرحله آزمایش قرار دارند. البته کمیته از روند پیشرفت فرآیند آزمایش دو سامانه مذکور رضایت ندارد که مقرر شده کارگروهی جهت راهبری فرایند آزمایش و به نتیجه رساندن هرچه سریعتر این سامانهها تشکیل شود.
تجملیان در رابطه با سامانه AFC یا بخش پرداخت بهای بلیت اتوبوسها در منظومه یزدمن نیز گفت: کار نصب دستگاههای سختافزاری و پیکربندی در اتوبوسها و پایانهها ادامه دارد اما بهدنبال این هستیم که سرعت کار افزایش یابد و براساس قولی که به شورای اسلامی شهر یزد داده شد، لازم است فرایند را تا پایان آبان ماه به مرحلهای رسانده باشیم که شهروندان یزدی بتوانند حداقل در یکی از مسیرهای اتوبوسرانی با استفاده از نرمافزار یزدمن پرداخت بلیت اتوبوس شهری را داشته باشند.
عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به سامانه بازپس بیان کرد: اشکالاتی که در یک ماه اخیر در سامانه به وجود آمده بود و شهروندان را نگران و گلایهمند کرده بود، برطرف شده، و اکنون مشکل خاصی وجود ندارد و کار خرید پسماندهای خشک مردم در یزدمن در حال انجام است. البته فرآیندهای اجرایی عوامل جمعآوری پسماند خشک دچار ایرادهایی است که با پیگیریهای سازمان مدیریت پسماند شهرداری بهزودی مرتفع خواهد شد.
تجملیان در رابطه با نرمافزار موبایلی یزدمن گفت: طبق گزارشی که سازمان فاوا و شرکت سهیم دادهاند، بهزودی نگارش جدیدی از برنامه کاربردی یزدمن برای موبایلهای هوشمند ارائه میشود که بهنظر میرسد رضایت بیشتری از مردم را جلب میکند.
وی ادامه داد: در راستای تبلیغ و معرفی منظومه یزدمن، مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شهرداری به همراه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در تلاش هستند تا محتواهای آموزشی و فرهنگسازی یزدمن را، در سطح شهر و فضای مجازی بیشتر از قبل طراحی و تولید کنند تا آن دسته از شهروندانی که تاکنون به یزدمن نپیوستهاند از طریق این محتواها آموزش لازم را دیده و به استفاده از خدمات منظومه یزدمن بپردازند.
تجملیان در پایان از همه مردم اصیل و نجیب و خداباور دارالعباده یزد که دل در گرو رشد و پیشرفت شهرمان دارند خواست با حمایتهای خود شورای اسلامی شهر را در راه انجام وظایف خود یاری داده و هرگونه انتقاد و پیشنهادی دارند با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند. همچنین آن دسته از متخصصان که پیشنهادهایی برای بهبود منظومه خدمات یکپارچه یزدمن دارند میتوانند در ساعات اداری با شماره تلفن 03533133104 تماس گرفته و نظرات خود را به صورت شفاهی یا با اخذ وقت ملاقات و به صورت حضوری با دبیر یا رئیس کمیته یزدمن در میان بگذارند.
انتهای پیام