آغاز دوره آموزش تخصصی قرائت سطح ۷‌ در یزد
کد خبر: 3863838
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

آغاز دوره آموزش تخصصی قرائت سطح ۷‌ در یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اولین جلسه دوره آموزش تخصصی قرائت سطح ۷ در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد.

اولین جلسه دوره آموزش تخصصی قرائت سطح 7 در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، اولین جلسه دوره آموزش تخصصی قرائت سطح 7 ویژه آقایان روز جمعه، 22 آذرماه در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی محمد رضایی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: هرساله طبق دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های آموزش دارالقرآن الکریم دوره‌های ویژه عمومی و تخصصی ویژه آموزش‌های قرآن برگزارمی‌شود.

وی گفت: آموزش قرائت قرآن در ۸ سطح تقسیم‌بندی شده که سطوح اول جزء آموزش‌های عمومی و سطوح آخر آموزش تخصصی است و در این راستا سطوح عمومی رشته قرائت در ۴ بخش انجام‌ می‌شود.

رضایی ادامه داد: در سطح یک آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن، سطح دوم تجوید مقدماتی، سطح سوم تجوید پیشرفته و سپس سطح چهار آموزش داده می‌شود و از سطح ۵ تا ۸ آموزش تخصصی قرائت است و در سطح ۵ و ۶ آموزش، سال‌های قبل ویژه آقایان در استان برگزار شده‌ است و امسال سطح ۷ را برای اولین بار در استان یزد برگزار خواهیم‌ کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه این دوره توسط علی‌اکبر کاظمی و حسن مختاری تدریس خواهد شد، گفت: سال گذشته قرائت سطح ۵ قرآن ویژه بانوان برگزار شده بود که امسال همزمان با دوره ذکرشده، قرائت تخصصی سطح ۶ قرآن کریم ویژه بانوان با حضور مدرسی‌زاده تشکیل خواهد شد.

رضایی تصریح‌ کرد: پایان دوره آزمون‌هایی از افراد گرفته‌ خواهد شد و از طرف دارالقرآن‌الکریم مرکز به قبول‌شدگان گواهی و مدرک این دوره اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha