ایران قوی در گروی اقتصاد قوی محقق می شود
کد خبر: 3873674
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
رئیس دستگاه قضا:

ایران قوی در گروی اقتصاد قوی محقق می شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش فرهیختگان در برابر تهدیدات دشمن در زمینه فرهنگ و اقتصاد گفت: طبق تاکیدات رهبر انقلاب ایران باید قوی شود لذا ایران قوی بدون اقتصاد قوی امکان پذیر نیست.

اقتصاد گردشگری؛ ظرفیتی عظیم در یزد/تحقق ایران قوی؛ در گرو اقتصاد قویبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه صبح امروز، 3 بهمن ماه در جمع نخبگان، فرهیختگان و کارآفرینان یزد در مسجد حظیره اظهار کرد: فرهیختگان امروز باید با دیده بانی و تیزبینی نگذارند فرهنگ و اقتصاد مورد تهدید قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اقصاد گردشگری در استان یزد باید فعال باشد گفت: اقتصاد گردشگری در استان یزد هم بار فرهنگی عظیمی دارد که فرهنگ ملی و اسلامی ما را به جهانیان معرفی می‌کند و هم اقتصادی است که می تواند در استان یزد منشا اثر باشد.

رئیسی افزود: علی رغم اینکه دشمنان می خواهند ایران را نا امن جلوه دهند اما ایران کشوری امن برای گردشگران است و این استان امن ترین نقطه جمهوری اسلامی ایران برای گردشگران است.

وی افزود: باید از افرادی که در اقتصاد گردشگری فعال هستند حمایت های لازم صورت گیرد تا دچار آسیب نشوند و منجر به تعطیلی واحد گردشگری نشود چرا که مربوط به شخص نیست و باعث آسیب به گردشگری می شود لذا باید حمایت های لازم  صورت گیرد.

رئیس قوه قضاییه  گفت: در ارتباط با تولید، تسهیل امر تولید سیاست‌های ابلاغ شده  وهم مصوبات اقتصاد مقاومتی داریم و سند بالادستی در اقدامات است و هر تصمیمی باید ذیل این سیاست‌ها صورت گیرد اما بخشنامه‌ها باید تسهیل کننده تولید در کشور باشد و هر کاری که تولید کننده را بی انگیزه و کم انگیزه می‌کند، باید پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کشور می‌تواند در زمینه تولیدات بدرخشد باید برای آن بازار ایجاد کرد و نگاه ما به بیگانگان نباشد بیان کرد: کاشی و سرامیک از تولیدات شاخص استان یزد است و باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه افزود: در نماز جمعه مقام معظم رهبری تاکید کردند که ایران اسلامی باید قوی باشد و ایران قوی بدون اقتصاد قوی امکان پذیر نیست لذا توجه به تولید کننده، ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری، حمایت از کارآفرینان مورد توجه جدی قرار گیرد .

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به دیدارهای بدون واسطه رئیس قوه قضاییه با اقشار مختلف مردم عنوان کرد: این رویکرد موجب می‌شود با شناخت دقیق مسائل جامعه تصمیمات راهگشا در حوزه‌های مختلف گرفته شود.

وی با بیان اینکه توسعه یزد متکی به نیروهای فرهنگی و اقتصادی استان است، افزود: این جلسه فرصتی برای مطرح کردن چالش‌های این نیروها و توجه ویژه به مشکلات و دغدغه های آنها است.

انتهای پیام
captcha