برای پیشرفت و توسعه گردشگری نباید از دین مایه بگذاریم
کد خبر: 3873745
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴

برای پیشرفت و توسعه گردشگری نباید از دین مایه بگذاریم

گروه اجتماعی ــ امام جمعه یزد گفت: بافت تاریخی بی نظیر یزد موجب شده گردشگری به یکی از ملزومات این استان تبدیل شود از این رو برای پیشرفت و توسعه گردشگری نباید از دین مایه بگذاریم.

توسعه گردشگری با مسائل دینی همراه باشدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 3 بهمن ماه در نشست شورای اداری استان یزد با حضور حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: امروز باید در زندگی با سبکی پیش برویم که به دین و عقاید دینی خود ضرر نزنیم و توجه داشته باشیم که اگر بخواهیم برای مسائل مادی از دین خود هزینه کنیم، متضرر خواهیم شد.

امام جمعه یزد با اشاره به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی بیان کرد: شهادت این سردار بزرگوار نشان داد که شاخصه های اخلاص، دین و اعتقادات نزد خداوند ارزشی بیشتر از مقام دنیایی دارد و کسانی که در راه خدا جهاد می کنند نزد خداوند متعال مقام والایی دارند.

وی ادامه داد: می‌توان این موضوع را در همه زمینه‌ها اعم از گردشگری و توسعه آن، کسب درآمد و توسعه اقتصاد تعمیم داد و البته باید این موضوع را در نظر داشت که به اصالت‌های دینی ضربه وارد نشود.

امام جمعه یزد افزود: بافت تاریخی بی نظیر یزد موجب شده گردشگری به یکی از ملزومات این استان تبدیل شود از این رو برای پیشرفت و توسعه گردشگری نباید از دین مایه بگذاریم.

آیت الله ناصری افزود: یزد جوانان با استعداد بسیاری دارد که از نظر علمی و دینی سوابق خوبی دارند اما باید از استعدادهای آنها در مسیر تقویت دین استفاده شود.

وی ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که حتی برخی اساتید دانشگاه، زمینه را برای فرار مغزها فراهم و جوانان را به مهاجرت تشویق می‌کنند زیرا تک بعدی به مسائل نگاه می‌کنند و تنها به فکر اقتصاد هستند در حالی که باید مسائل دینی، فرهنگی و معنوی را نیز مدنظر قرار دهیم لذا باید با فراهم کردن زمینه‌های لازم از خروج نخبگان جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha