همت والای یزدی‌ها در اهدای خون ستودنی است
کد خبر: 3905163
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰

همت والای یزدی‌ها در اهدای خون ستودنی است

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به اینکه میزان متوسط اهدای خون در کشور حدود ۲۶ در هزار نفر است گفت: این آمار در استان یزد حدود ۳۶ در هزار نفر است که به همت اهداکنندگان خون بر می‌گردد.

همت بلند یزدی‌ها در اهدای خون ستودنی استبه گزارش ایکنا از یزد، نقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد، روز گذشته، 26 خردادماه در مراسم تجلیل از اهداكنندگان مستمر خون اظهار کرد: ترویج فرهنگ کمک و همدلی علی الخصوص سنت حسنه اهدای خون با شعار «اهدای خون سالم، اهدای زندگی» در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه در بین نسل جوان ضروری است و باید استمرار داشته باشد.

وی با بیان این‌که طی چند سال گذشته تقریبا 100 درصد خون مورد نیاز مراکز درمانی استان از سوی اداره کل انتقال خون یزد تأمین شده است افزود:‌ میزان متوسط اهدای خون در کشور حدود 26 در هزار نفر است و این آمار در استان یزد حدود 36 در هزار نفر است که به همت اهداکنندگان خون بر می‌گردد.

مدیرکل انتقال خون یزد با بیان این‌که از اول اردیبهشت ماه پروژه جمع‌آوری پلاسما بهبود یافتگان کووید 19 در استان یزد آغاز شده است ‌گفت:‌ از بهبود یافتگان کووید 19 که یک ماه از بهبودیشان گذشته و سالم هستند، دعوت به عمل می‌آید در سه یا چهار ماه اول بعد از بهبودی که می‌توانند ماهی یکبار پلاسما اهدا کنند، به انتقال خون واقع در صفاییه مراجعه کنند و در صورت داشتن شرایط لازم، اهدای پلاسما داشته باشند و توجه داشته باشند هرچه از مدت زمان بهبود بیماری این افراد می‌گذرد، سطح آنتی بادی بدن آنها کاهش می‌یابد و غلظت کافی را نخواهد داشت.

این مسئول با بیان این‌که زنان یزدی مشارکت کمتری در بحث اهدای خون دارند تأکید کرد:‌ قبل از هرگونه فرآیند خون‌گیری آزمایش‌های لازم برای اطمینان خاطر از توان افراد متقاضی انجام می‌شود و اگر فرد شرایط لازم جهت اهدای خون را داشت از وی خون‌گیری به عمل می‌آید.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان این‌که بیش از 70 درصد زنانی که تاکنون برای اهدای خون مراجعه کردند از شرایط لازم برای اهدای خون برخوردار بودند گفت: انتقال خون یزد در بحث اهداکننده زن از میزان متوسط کشوری پایین‌تر است.

انتهای پیام
captcha