آزادی 10 مددجوی یزدی از زندان همزمان با اربعین حسینی
کد خبر: 3928440
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

آزادی 10 مددجوی یزدی از زندان همزمان با اربعین حسینی

مدیرکل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد از آزادی 10 مددجوی محکوم مالی به مناسبت اربعین حسینی خبر داد.

مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد خبر داد: آزادی 10 مددجو محکوم مالی به مناسبت اربعین حسینیبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی ستاد دیه استان یزد، رضا ذوالفعلی‌نژاد، مدیرکل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد اظهار کرد: به مناسبت اربعین حسینی 10 نفر محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند که برای آزادی آنها مبلغ 50 میلیارد و 400 میلیون ریال نیاز بود و با تلاش ستاد دیه استان مبلغ 13 میلیارد و 800 میلیون ریال ریال از این مبلغ پرداخت شد.

ذوالفعلی‌نژاد افزود: به همت اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد مبلغ 36 میلیارد و 600 میلیون ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ 13 میلیارد و 800 میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 10 نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد 191 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آنها مبلغی بالغ بر 100 میلیارد تومان نیاز است .

این مقام مسئول با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان اظهار کرد: بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته بوده و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه و نفقه و در رتبه بعدی مددجویان محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی، حادثه کار و دیه شبه عمد قرار دارند.

مدیرکل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد ضمن تشکر از کمک‌های خیران گفت: هدف این مجموعه آزادی محکومان جرائم غیرعمد است که ناخواسته وارد زندان شده و تحمل حبس می‌کنند.

انتهای پیام
captcha