هنرهای قرآنی؛ حلقه مفقوده جشنواره‌های دانش‌آموزی
کد خبر: 3942348
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳

هنرهای قرآنی؛ حلقه مفقوده جشنواره‌های دانش‌آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه هنرهای قرآنی حلقه مفقوده جشنواره‌های دانش‌آموزی است، گفت: این زمینه در اولین جشنواره هنرهای قرآنی ویژه دانش‌آموزان مورد تأکید قرار گرفته است.

هنرهای قرآنی؛ حلقه مفقوده جشنواره‌های دانش‌آموزیبه گزارش ایکنا از یزد، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، 30 آذرماه در افتتاحیه اولین جشنواره هنر قرآنی «دانش» در محل مدینه العلم الکاظمیه با گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز اظهار کرد: مهمترین راهبرد آموزش و پرورش در حال حاضر بحث اجرایی شدن سند تحول بنیادین است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین رویکرد سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است که بر اساس آن دانش‌آموزان باید در ابعاد گوناگون پرورش یابند و در شش بُعد طراحی و برنامه‌ریزی شده و مهمترین ابعاد آن ساحت تربیت اعتقادی، دینی و اخلاقی دانش‌آموزان است.

دانافر افزود: این جشنواره همچنین در لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در تقویت بنیه معنوی و بصیرتی دانش‌آموزان و در راستای تقویت و ترویج مستمر و تحکیم فضایل اخلاقی دانش‌آموزان که بر اولویت کرامت، عزت نفس، عفاف، حجاب، مسئولیت‌پذیری و نظم تاکید شده، برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، حرکت در مسیر سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب را مبانی نظریه برپایی این جشنواره دانست و گفت: برگزاری جشنواره هنر قرآنی دانش با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و همت معاونت فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش تدارک دیده شد که طرح جشنواره در شورای آموزش و پرورش مطرح و سپس در کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد مورد تصویب قرار گرفت.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره بیان کرد: هر ساله از سوی آموزش و پرورش استان، جشنواره فرهنگی و هنری و همچنین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی برگزار می‌شود که امسال با نگاه خاص به این بحث توجه شد و ترکیب جشنواره قرآنی و هنری با نگاه به زیبایی‌های قرآن در قالب طرحی نو و بدیع رقم خورد و امیدواریم به اهداف بلند این طرح برسیم.

دانافر تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن و تمسک به تعالیم آن را از جمله اهداف این جشنواره دانست و گفت: زیربنایی‌ترین ساحت سند تحول بنیادین، ساحت اخلاقی، اعتقادی و دینی دانش‌آموزان است و این جشنواره این مسیر را دنبال می‌کند و سعی دارد از تمام ظرفیت‌های هنری، فرهنگی و ادبی که دانش آموزان به آن گرایش بیشتری دارند، حرکت کند.

وی تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک مفاهیم قرآنی و تقویت و گسترش انس با قرآن را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: ترویج هنرهای قرآنی حلقه مفقوده جشنواره‌های قبلی است حتی در سطح کشور به نحوی که مورد تاکید این جشنواره قرار گرفت و امیدواریم این جشنواره ما را در مسیر تعلیم و تربیت نسل جوان و نوجوان و دانش‌آموزان در تراز نظام جمهوری اسلامی پیش از پیش موفق بدارد.

انتهای پیام
captcha