جشنواره «دانش» حرکتی اثربخش برای ترویج فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 3942350
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱

جشنواره «دانش» حرکتی اثربخش برای ترویج فرهنگ قرآنی است

شهردار یزد گفت: جشنواره هنر قرآنی «دانش» فارغ از بحث‌های مسابقه‌ای و ظاهری کار، حرکتی خواهد بود تا در بین دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان شاهد شروع حرکتی اثربخش باشیم.

شهردار یزد بر لزوم تقویت مبانی فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان تاکید کردبه گزارش ایکنا از یزد، جمال‌الدین عزیزی بندرآبادی، شهردار یزد 30 آذرماه در مراسم افتتاحیه اولین دوره جشنواره هنر قرآنی «دانش»، با اشاره به ثبت شهر یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو، اظهار کرد: یکی از دلایل به ثبت رساندن یزد در این فهرست، ابعاد فرهنگی و اعتقادی یزد و یزدی‌ها در طول سالیان متمادی است.

عزیزی افزود: امروز دشمنان نظام و انقلاب تلاش وسیعی برای ضربه‌زدن به مبانی اعتقادی نوجوانان و جوانان دارند، لذا برای خنثی کردن دسیسه مستکبران، باید با تلاش فرهنگی ریشه‌دار و توجه به نوجوانان، اندیشه شیطانی آنان را بی‌اثر کنیم.

شهردار یزد افزود: در برهه کنونی آنچه نیاز نوجوانان ما برای نیل به سعادت و خوشبختی است تمسک به آرمان‌های اسلامی و تعهد به فرایض دینی است که باید برای فعالیت و جذب نوجوانان و دانش آموزان در این امر همه ما با تعامل، تلاش کنیم.

وی به نقش پر اهمیت نوجوانان در شکل‌گیری یک جامعه سالم و متکی به فرهنگ دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان در آینده عهده‌دار مسئولیت‌ها در جامعه خواهند بود و چنانچه فرهنگ معنوی و دینی در قلوب این عزیزان متبلور شود، شاهد نتایج پر بار و موثر آن در بطن جامعه خواهیم بود.

شهردار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جشنواره هنر قرآنی دانش اهداف بسیاری را در خود نهاده است، افزود: این جشنواره فارغ از بحث‌های مسابقه‌ای و ظاهری کار، حرکتی باشد تا در بین دانش آموزان، جوانان و نوجوانان شاهد شروع حرکتی اثربخش باشیم.

یادآور می‌شود در این مراسم که آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی؛ مدیر مدینة‌ العلم الکاظمیه، عباسعلی دانافر؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان، عباس ملازینلی؛ معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، حسینعلی ملانوری و سعید غفاریان؛ معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان و تعدادی دیگر از مسئولان استانی حضور داشتند، با پخش زنده از شبکه شاد، آپارات و دیگر پیام‌رسان‌های مجازی همراه بود.

انتهای پیام
captcha