پیشرفت‌های مادی منهای معنویت جز خسران برای بشریت ندارد
کد خبر: 3942108
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

پیشرفت‌های مادی منهای معنویت جز خسران برای بشریت ندارد

امام جمعه یزد گفت: پیشرفت‌های مادی منهای معنویت جزء خسران برای بشریت نداشته و نخواهد داشت و امروزه جنگ افروزی‌ها، خباثت‌ها و ددمنشی‌ها ناشی از دوری از قرآن و فرهنگ قرآنی است.

پیشرفت‌های مادی منهای معنویت جز خسران برای بشریت نداردبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 29 آذرماه در دیدار اعضای برگزارکننده اولین جشنواره «هنر قرآنی دانش»، با بیان اینکه یکی از وظایف شرعی و الهی هر مسلمانی ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) است اظهار کرد: متاسفانه در ارتباط با قرآن و سرمشق قراردادن آن در زندگی در دوران طاغوت عقب مانده‌ایم چرا که در این دوران به واسطه مسلمانان ضعیف و دشمنی دشمنان اسلام شاهد بی توجهی و مهجور ماندن قرآن بودیم.

امام جمعه یزد افزود: امام عظیم الشان با استعانت به کتاب خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عنوان مفسران این کتاب، مسیر انقلاب را پیش روی ملت قرار داد و انقلاب در پرتو هدایت‌های قرآن به پیروزی رسید.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود قرآن را موجب بیداری مردم و نشان دهنده راه و مسیر حرکت امت‌های مسلمان دانست و ابراز کرد: فطرت بشر خدایی بوده و قرآن نیز همین موضوع را به ما متذکر می‌شود بنابراین اگر در مسیر قرآن حرکت کنیم در حقیقت در مسیر فطرت خویش حرکت کردیم و یکی از کارهای انبیاء الهی نیز تبیین دستورات الهی برای امت‌ها بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تاکید کرد: هر مسیری به جز قرآن و خدا مسیر انحرافی است و انسان‌ها نباید به غیر از این مسیر در مسیر دیگری خود را قرار دهند.

وی با اشاره به این که افکار ناقص نمی‌توانند برای ما زندگی سعادتمندانه در دنیا و آخرت ترسیم کنند گفت: هر ملتی که از مسیر قرآن دور شود، عقب خواهد ماند و پیشرفت‌های مادی منهای معنویت جز خسران برای بشریت نداشته و نخواهد داشت و امروزه جنگ افروزی‌ها، خباثت‌ها و ددمنشی‌ها ناشی از دوری از قرآن و فرهنگ قرآنی است و در قرآن کریم نیز به بندگان توصیه شده برای رهایی از عذاب الهی عمل صالح انجام دهند و با خدا ارتباط داشته باشند.

امام جمعه یزد با تقدیر از مسئولان آموزش و پرورش و برگزار کنندگان این جشنواره بیان کرد: امیرمومنان در سفارش به فرزند خود امام مجتبی (ع) می‌فرمایند: تو را در ایام کودکی که ذهن تو خالی از دغدغه‌هاست به بهره‌مندی و فراگیری قرآن سفارش می‌کنم چرا که بهترین عمل تعلیم قرآن بوده و راه سعادت به این کتاب الهی ختم می‌شود بنابراین ضرورت دارد تا جوانان و نوجوانان خود را با قرآن آشنا سازیم و برگزاری جشنواره‌های قرآنی در این راستا ضروری و ارزشمند است.

ناصری یزدی والدین و معلمان را به آشنا کردن دانش آموزان به معارف الهی همچون قرآن و نماز توصیه کرد و گفت: اگر پدر و مادری فرزندش را دوست دارد و سعادت دنیا و آخرت او را می‌خواهد، وی را در مسیر قرآن قرار دهد.

انتهای پیام
captcha