جلسات قرآن به صورت خانگی برگزار شود
کد خبر: 3942356
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷

جلسات قرآن به صورت خانگی برگزار شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: با توجه به اینکه چندین ماه است به دلیل کرونا جلسات قرآن برگزار نمی‌شود لذا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا این جلسات به صورت خانوادگی برگزار و از طریق مجازی گسترش یابد.

جلسات قرآن به صورت خانگی برگزار شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد 30 آذرماه در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره هنر قرآنی «دانش» اظهار کرد: انس با قرآن کریم باعث نورانی شدن انسان و همچنین خانه‌های ما می‌شود لذا هر خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود، نور خدا و خیر و برکت در آن جاری و ساری خواهد شد.

مدرسی افزود: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا چندین ماه است فیض برگزاری جلسات قرآنی به صورت جمعی فراهم نشده، لذا امید است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا این جلسات به صورت خانوادگی برگزار و از طریق مجازی گسترش یابد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: در بعضی از روایات آمده که برای دفع و رفع بلا روزانه صد آیه قرآن کریم را تلاوت کنیم تا ان‌شاءالله این مشکلات هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره هنر قرآنی «دانش» گفت: برگزاری این گونه جشنواره‌ها نقش مهمی در استعدادیابی و ترویج فرهنگ قرآنی دارد و علاوه بر فعالیت قرآنی در زمینه هنری نیز برنامه‌ریزی و طراحی شده که ان شاءالله استعدادهای برتر شناسایی و مورد حمایت بیشتر قرار گیرند.

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: جشنواره هنر قرآنی «دانش» در چهار سطح آوایی، ادبی، هنری و محتوای الکترونیک و 14 رشته برگزار می‌شود.

غفاریان با اشاره به اینکه دوره‌های توانمندسازی و دانش‌افزایی برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره پیش‌بینی شده گفت: دانش‌آموزان استان می‌توانند با مراجعه به سامانه jqdanesh.ir نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد  یادآور شد: دانش‌آموزان در این جشنواره در سطح مدرسه به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر به منطقه و شهرستان راه یافته و سپس نفرات برتر به مسابقات استانی راه می‌یابند.

انتهای پیام
captcha