دانش‌آموزان یزدی در قالب جشنواره هنری با قرآن انس می‌گیرند
کد خبر: 3941546
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰

دانش‌آموزان یزدی در قالب جشنواره هنری با قرآن انس می‌گیرند

معاون فرهنگی شهرداری یزد با اشاره به برگزاری اولین جشنواره هنر قرآنی گفت: هنگامی که جشنواره‌های فرهنگی هنری با دست‌مایه قرآن باشد و قرآن بتواند اندیشه، تفکر و نگاه دانش‌آموزان را شکل دهد، قطعاً موثرتر خواهد بود.

دانش‌آموان یزدی در قالب جشنواره هنری با مفاهیم قرآنی انس می‌گیرندبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ظهر امروز، 26 آذرماه در نشست خبری جشنواره هنر قرآنی «دانش» اظهار کرد: اولین جشنواره هنر قرآنی «دانش» به همت اداره‌کل آموزش و پرورش استان و با مشارکت و همراهی این سازمان و معاونت فرهنگی شهرداری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شاید استارت اولیه این جشنواره از آن جایی نشئت گرفت و شروع شد که به عنوان فردی که با جشنواره‌های مختلف فرهنگی هنری دانش‌آموزی فعالیت‌ها را شروع و ایمان وافر دارم که این جشنواره‌ها آن چنان سازنده است که می‌تواند نقش موثری در تمام ارکان توسعه جامعه داشته باشد.

معاون فرهنگی شهرداری یزد گفت: قطعاً اگر آموزش و پرورش یک جامعه و اجتماع و کودکان و نوجوانان آن جامعه با فرهنگی آشنا شوند و در هر زمینه‌ای آموزش درست و پرورش علمی ببینند، آن جامعه رستگار خواهد بود و تمامی ابعاد توسعه را درک خواهد نوردید.

ملازینلی افزود: توسعه فرهنگی زیربنای اصلی هر نوع توسعه‌ای است و مطمئناً اگر انسان‌ها فرهیخته و آگاه شوند و دانایی به همراه عمل را توامان فرا گیرند، کسانی خواهند بود که جامعه شایسته‌ای را خواهند ساخت و آتیه درخشانی را برای هر جامعه رقم خواهند زد، لذا با همکاری شورای اسلامی شهر یزد در بودجه‌بندی سال 1399، پیشنهادی ارائه شد، برای برگزاری و پایدار کردن هر ساله این جشنواره قرآنی که امسال اولین دوره را برگزار خواهیم کرد و چه بهتر که برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری با دستمایه قرآن باشد و قرآن بتواند اندیشه و تفکر و نگاه دانش آموزان را شکل دهد و بسازد.

وی ادامه داد: این جشنواره رویکردی متفاوت دارد و دانش‌آموزان در بخش فرهنگی و هنری در قالب فعالیت‌های فکری، هنری و فرهنگی در حوزه قرآن و اهل بیت تدبر و تعمق کرده و دریافت‌های خود را در قالب‌های خاص فرهنگی و هنری ارائه می‌دهند.

ملازینلی افزود: قطعا وقتی دانش آموز بخواهد وارد این حوزه شود، احتیاج به شناخت، تحقیق و پژوهش دارد و قطعا وقتی در این مسیر گام برداشت، برای خود، اطرافیانش، خانواده و آینده‌ای که خواهد داشت، دست‌مایه گران‌سنگ و گران‌قدر خواهد بود که موجب رستگاری همه انسان‌ها خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: یکی از انگیزه‌ها و خواسته‌های دانش‌آموزان برای حضور در یک فرایند فرهنگی و هنری و خلق اثر، دیده شدن است که در همین راستا و به منظور تشویق دانش‌آموزان قرآنی برتر در این جشنواره مقرر شد آثار برتر با همکاری آموزش و پرورش در معرض عموم به نمایش گذاشته شود و انگیزه‌ای برای دیگر دانش آموزان ایجاد شده تا حضور مستمری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha