برگزاری جشنواره هنر قرآنی «دانش» در 14 رشته
کد خبر: 3941560
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
معاون آموزش و پرورش یزد خبر داد؛

برگزاری جشنواره هنر قرآنی «دانش» در 14 رشته

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری جشنواره هنر قرآنی «دانش» در 14 رشته و چهار محور ویژه دانش‌آموزان این استان خبر داد.

برگزاری جشنواره هنر قرآنی «دانش» در 14 رشتهبه گزارش ایکنا از یزد، حسینعلی ملانوری، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد، امروز، 26 آذرماه در نشست خبری جشنواره هنر قرآنی «دانش» اظهار کرد: برگزاری این جشنواره نقطه عطفی در نحوه تعامل بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد به عنوان یک شریک فرهنگی با آموزش و پرورش استان در جهت تحقق سند تحول بنیادین است و دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری در زمینه تحقق سند تحول بنیادین دارند، محقق نخواهد نشد مگر با حضور تمام قد شرکای فرهنگی ما در حوزه تحقق تمام ساحتی این سند.

وی ادامه داد: اگر چنانچه بتوانیم در حوزه استفاده از پتانسیل بین‌بخشی دستگاه‌ها و شرکای فرهنگی آموزش و پرورش برای تحقق تمام ساحتی سند تحول بنیادین از ظرفیت دستگاه‌ها استفاده کنیم، قطعا نظرات رهبر معظم انقلاب در خصوص سند تحول بنیادین به زودی جامعه عمل پوشانده خواهد شد.

ملانوری افزود: آنچه در حوزه قرآن، عترت و نماز در این جشنواره بزرگ قرآنی محقق خواهد شد قطعا در سایر حوزه‌ها و ساحت‌های تربیتی، چنانچه بتوانیم از ظرفیت دستگاه‌های دخیل در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استفاده صد در صدی داشته باشیم، تحقق سند تحول بنیادین آرزوی دیرینه نخواهد بود و بزودی محقق خواهد شد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در خصوص تقویت جنبه معنوی و بصیرتی دانش آموزان هر ساله مسابقات متعددی در حوزه قرآن، عترت و نماز برگزار می‌شود و در زیست بوم جدید کرونا نیز پویش‌های متعددی طراحی و اجرایی شد و اگر بخواهیم فعالیت‌هایی که طراحی می‌شود، با درگیری دو جانبه و بهتر انجام شود، باید کارهای ما در حوزه بصیرتی، معنوی و دینی با قدرت بهتری صوت گیرد.

وی با اشاره به اینکه راه‌حل ثمربخشی فعالیت‌های قرآنی در گرو استمرار آن‌هاست گفت: با برگزاری جشنواره هنر قرآنی «دانش» بخشی از فعالیت‌هایی که در حوزه قرآن، عترت و نماز طراحی شده را با استفاده از ظرفیت شرکای فرهنگی استمرار خواهیم بخشید و قطعا عواید آن به جامعه دانش آموزی باز خواهد گشت.

ملانوری با اشاره به برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید درالعباده و دارالعلم استان یزد گفت: جشنواره هنر قرآنی «دانش» برگرفته از کلمه «دانش» از دو جنبه مورد نظر بود که الگوسازی برای شخصیت‌های قرآنی مثل حاج حسن دانش و همچنین اینکه بتوانیم مفاهیم را از جنس دانش با حوزه قرآن و عترت و نماز وصل کنیم و دانش آموز در حوزه این فعالیت‌ها از منظر علومی که می‌تواند، ارتقا ببخشد و تقویت بنیه علمی را تقویت کند مدنظر دست اندرکاران جشنواره بوده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم، بخشی از پوستر جشنواره به یاد و نام این شهید مزین شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛ تقویت ایمان و اعتقاد دانش اموزان در جهت تمسک بیشتر به آیات قران و سیرت اهل بیت(ع)، تعمیق و تفهیم دانش اموزان در حوزه معرفت و ترویج آیات و مفاهیم قران کریم در حوزه عمومی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره هنر قرآنی در 14 رشته و 4 محور در حوزه قرآن، نهج‌البلاغه و نماز، در سه مقطع ابتدایی دوره دوم، متوسطه اول و دوم خبر داد و افزود: این جشنواره در چهار محور «آوایی» در رشته‌های قرائت، هم‌خوانی و تواشیح، ابتهال؛ بخش «ادبی» در رشته‌های نهج‌البلاغه، مجری‌گری و فن‌ بیان، حافظ‌خوانی، دلنوشته با خدا؛ بخش «هنری» در رشته‌های قصه‌گویی و نقالی‌خوانی قصص قرآنی، تئاتر، خوشنویسی و کتابت قرآن، صنایع دستی، نقاشی و تصویرسازی؛ بخش «محتوای الکترونیکی» در رشته‌های فیلم کوتاه و نماهنگ برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: مراسم افتتاحیه این جشنواره روز سی‌ام آذرماه جاری، همزمان با روز میلاد حضرت زینب(س) در محل مدینه العلم کاظمیه یزد با حضور مسئولان استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha