جشنواره هنر قرآنی ویژه دانش‌آموزان یزدی برگزار می‌شود
کد خبر: 3940945
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

جشنواره هنر قرآنی ویژه دانش‌آموزان یزدی برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری جشنواره هنر قرآنی با عنوان «دانش» ویژه دانش‌آموزان این استان خبر داد.

جشنواره هنر قرآنی «دانش» در یزدسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از برگزاری جشنواره هنر قرآنی ویژه دانش‌آموزان خبر داد و اظهار کرد: در اوایل امسال با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزاری جشنواره هنر قرآنی در دستور کار قرار گرفت لذا فراخوان انتخاب نام منتشر شد و در نهایت نام «دانش» برای آن در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در چهار محور «آوایی» در رشته‌های قرائت، هم‌خوانی و تواشیح، ابتهال؛ بخش «ادبی» در رشته‌های نهج‌البلاغه، مجری‌گری و فن‌ بیان، حافظ‌خوانی، دلنوشته با خدا؛ بخش «هنری» در رشته‌های قصه‌گویی و نقالی‌خوانی قصص قرآنی، تئاتر، خوشنویسی و کتابت قرآن، صنایع دستی، نقاشی و تصویرسازی؛ بخش «محتوای الکترونیکی» در رشته‌های فیلم کوتاه و نماهنگ برگزار می‌شود.

غفاریان ادامه داد: این مسابقات از سطح آموزشگاه آغاز و سپس ناحیه و منطقه و برترین‌ها به استانی راه می‌یابند و سپس برترین‌ها و در شرایطی که با کم شدن محدودیت‌های کرونایی و از بین رفتن این ویروس منحوس به وجود خواهد آمد، فینال در جمع مردمی برگزار و برترین‌های جشنواره با رای و نظر مردم انتخاب و نمایشگاهی از آثار برتر برپا شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: اینکه نام «دانش» برای این جشنواره انتخاب شد، به نوعی یاد و خاطره شهید دانش، قاری بین‌المللی یزدی گرامی داشته شود و نوجوانان و جوانان با این شخصیت بزرگوار هر چه بیشتر آشنا شوند. همچنین با توجه به اینکه این جشنواره ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود، نام «دانش» انتخاب شد تا با شرکت در این جشنواره دانش لازم را در زمینه‌های مختلف هنری و قرآنی کسب کنند.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در هر رشته با حضور اساتید مجرب، بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در این جشنواره و... را از برنامه‌های جنبی دانست و گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت gqdanesh.ir مراجعه و یا با معاونان پرورشی مدارس تماس گیرند.

انتهای پیام
captcha