کمیته پایش و رصد فضای مجازی در یزد تشکیل می‌شود
کد خبر: 3959485
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰

کمیته پایش و رصد فضای مجازی در یزد تشکیل می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از تشکیل کمیته پایش و رصد فضای مجازی با هدف پیشگیری از جرائم انتخاباتی در فضای مجازی در این استان خبر داد.

کمیته پایش و رصد فضای مجازی تشکیل می شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، امروز، 23 اسفند در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی از تشکیل کمیته پایش و رصد فضای مجازی در این استان خبر داد و اظهار کرد: این کمیته با هدف پیشگیری از جرائم انتخاباتی در فضای مجازی راه‌اندازی خواهد شد.

رحیمی‌زاده افزود: هدف اصلی در مرحله اول پیشگیری از جرائم در این حوزه است و البته چنانچه جرمی نیز به وقوع پیوست، وفق مقررات اقدام خواهد شد.

این مقام قضایی بر تبیین و اطلاع‌رسانی جرائم انتخاباتی تأکید کرد و گفت: ابتدا با تبیین و اطلاع‌رسانی جرائم انتخاباتی تلاش خواهد شد تا با آگاهی‌بخشی، رویکرد پیشگیرانه مدنظر قرار گیرد. طبق سنوات گذشته در دستگاه قضا شعب ویژه‌ای مربوط به جرائم انتخاباتی تشکیل و اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود مواردی که در فضای مجازی و کانال‌های اجتماعی در مورد تخلف انتخاباتی اتفاق می‌افتد در مرحله نخست تذکر داده شود تا در فضایی مسالمت‌آمیز انتخابات سالم و پرشور برگزار شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد تصریح کرد: عناوین مجرمانه که در قانون ذکر شده، ممکن است در فضای حقیقی یا فضای مجازی اتفاق بیافتد که مجازات حاضر خود را دارد و مواردی که عمدتاً در فضای مجازی رخ می‌دهد قبل از شروع تبلیغات رسمی انتخابات شکل می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha