اعلام برنامه‌های قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد در ماه رمضان
کد خبر: 3964708
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

اعلام برنامه‌های قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد در ماه رمضان

مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد برنامه‌های قرآنی این نهاد در ماه مبارک رمضان که با همکاری ارگان‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و خانه‌های قرآن استان اجرایی می‌شود، را اعلام کرد.

برنامه‌های اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان یزدحجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی، مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برنامه‌های قرآنی این نهاد در ماه مبارک رمضان که با همکاری ارگان‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و خانه‌های قرآن اجرایی می‌شود اظهار کرد: از سوی مؤسسات و خانه‌های قرآن استان ختم روزانه قرآن کریم به صورت مجازی را خواهیم داشت که با حضور قرآن آموزان در حال انجام است.

وی ادامه داد: طرح «رمضان با قرآن» در قالب ترتیل‌خوانی و  جزءخوانی قرآن کریم که با پخش زنده از شبکه تابان، هر روز از ساعت 17:30 الی 18:30 در محل آستان مقدس امامزاده سیدنصرالله یزد در حال برگزاریست.

مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد  از برگزاری مسابقه مجازی و آنلاین با بهره‌مندی از اپلیکیشن «افق» خبر داد و بیان کرد: این مسابقه با عنوان «قرآن صاعد» و موضوع «آيات قرآن و ماه رمضان در صحیفه سجادیه» اجرایی می‌شود و در پایان به برگزیدگان این مسابقه جایزه نقدی دو میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

رضایی، اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی غیر حضوری مؤسسات با برگزاری جلسات آموزش قرائت و حفظ به صورت آنلاین مجازی و تلفنی، هماهنگی با صدا و سیما جهت اعزام مؤذنین برای اجرای اذان مغرب، برگزاری مراسم و محافل قرآنی به مناسبت ولادت امام مجتبی(ع) و لیالی قدر و شهادت امام علی(ع) را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد از اجرای طرح «سی روز سی نوجوان» و اجرای جشنواره قرآنی به صورت مجازی خبر داد و گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح «بینات» با محوریت تفسیر قرآن کریم از کتب «قرآن زنده است» و «قرآن، خانواده، آرامش» و همچنین عملیات رمضان در قالب طرح فصل بندگی در پرتو زيست قرآنی با گفتمان «امید و باور به توان مردم» از دیگر برنامه‌هایی است که در این ماه مبارک برگزار می‌شود.

وی اجرای طرح کشوری «نور باران» در قالب جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و ...، توزیع قرآن اهدایی و نیم بها در مراکز درخواستی، ادامه طرح مواسات و کمک و تهیه بسته‌های حمایتی و مواد غذایی برای توزیع به نیازمندان توسط مؤسسات قرآنی، بیان نکات کلیدی و کاربردی منتخب از هر جزء به صورت روزانه در کانال خانواده قرآنی در ایتا را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha