آزمون اعطای مدرک به حفاظ در 5 حوزه امتحانی یزد برگزار شد
کد خبر: 3972965
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

آزمون اعطای مدرک به حفاظ در 5 حوزه امتحانی یزد برگزار شد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری آزمون مرحله اول شانزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در پنج حوزه امتحانی این استان خبر داد.

آزمون اعطای مدرک به حفاظ در 5 حوزه امتحانی یزد برگزار شدحجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: آزمون مرحله اول شانزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه، 31 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان یزد نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: این آزمون در پنج حوزه امتحانی برگزار شد که از بین 288 نفر ثبت‌نام کننده، 192 نفر در این آزمون شرکت کردند.

رضایی افزود: از تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون، 68 نفر در رشته 10جزء، 39 نفر در رشته 20جزء و 85 نفر در رشته 30جزء بوده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد یادآور شد: نتایج آزمون این مرحله از طرح، اوایل تیرماه در سایت تلاوت telavat.ir اعلام خواهد شد.

یادآور می‌شود این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قرآن و با مدارک اعطایی هم‌تراز دیپلم تا دکتری برگزار می‌شود. مدارک این آزمون پس از کسب حد نصاب امتیازات لازم توسط شرکت کنندگان با امضا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول شدگان اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha