بی‌نیازترین مردم چه کسانی هستند
کد خبر: 3982453
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱

بی‌نیازترین مردم چه کسانی هستند

امام‌جمعه تفت، سعادتمندی و عاقبت بخیری در دنیا و آخرت را در گرو عمل به دستورات قرآن کریم دانست و با اشاره به روایتی گفت: بی‌نیازترین مردم حافظان قرآن هستند.

بی نیازترین مردم چه کسانی هستندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین گلوردی، امام‌جمعه تفت، شب گذشته، 15 تیرماه در آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «صافات» که به همت تبلیغات اسلامی این شهرستان در مصلی قدس برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه هدف اصلی قرآن هدایت بشر است اما هر کسی متصل به قرآن شد، عزیز می‌شود.

وی ادامه داد: در روایتی آمده «أغْنَی النَّاسِ حَمَلَةُ القُرآنِ؛ کسانی که حاملان قرآن هستند بی‌نیازترین افراد هستند». دنیای امروز در سراشیبی ضلالت و گمراهی است پس اگر  بخواهد از این ورشکستگی نجات پیدا کند، باید به قرآن پناه ببرد و اگر دستورات قرآنی عمل شود، سعادتمند خواهد شد.

امام‌جمعه تفت بیان کرد: در صورتی که بخواهیم سعادت هر دو جهان را کسب کرده و عاقبت بخیر باشیم، باید با قرآن مأنوس شویم و هر زمانی از قرآن دور شدیم گرفتار مشکلات خواهیم شد که گره آن در این کتاب الهی قرار داده شده، لذا باید همواره با قرآن بوده تا بتوانیم در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.

حجت‌الاسلام محسن پاک‌طینت، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تفت، نیز در این مراسم جشنواره «صافات» را رویداد بزرگ قرآنی دانست که در 40 رشته متنوع قرآنی، فرهنگی، ادبی، مداحی، صحیح خوانی نماز برگزار شد.

وی بیان کرد: از ویژگی‌هایی که این جشنواره را نسبت به دیگر جشنواره‌های متمایز می‌کند، تنوع رشته‌ها در رده‌های سنی مختلف بود که همه اقشار مختلف را درگیر برنامه‌های قرآنی کرده است.  

یادآور می‌شود در این مراسم که با حضور محمدعلی طالبی، استاندار یزد برگزار شد، از برترین‌های اولین جشنواره قرآنی «صافات» تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha