بستر فضای شغلی مناسب برای قرآنیان ایجاد شود
کد خبر: 3987304
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
مطالبات قرآنیان از دولت سیزدهم / 1

بستر فضای شغلی مناسب برای قرآنیان ایجاد شود

قاری برجسته استان یزد با اشاره به مطالبات یک قرآنی از دولت سیزدهم بر بسترسازی فضای شغلی خوب و مناسب برای فعالان و نخبگان قرآنی استان تأکید کرد.

بستر فضای شغلی مناسب برای قرآنیان ایجاد شودامیرعباس مزیدی، قاری و فعال قرآنی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد و در پاسخ به ارزیابی وضعیت فعلی قرآنی استان اظهار کرد: فی‌الحال متأسفانه شاهد کم سوءشدن فعالیت‌های قرآنی در جامعه قرآنی کشور و همچنین استان هستیم که از نظر بنده  عواملی که باعث این اتفاق شده، می‌توان به شرایط بد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که در پس آن مشکلات بسیاری را برای افراد و جامعه قرآنی استان و حتی کشور بوجود آورده، اشاره کرد.

وی ادامه داد: یک فرد قرآنی برای اینکه از جامعه عقب نماند، بالاجبار باید خود را با این شرایط وفق دهد و هم‌سو با جامعه پیش رود و همواره تلاش کند برای اینکه زندگی خود و خانواده خود را تأمی کند، به فکر شغل مناسب و با درآمد مکفی باشد و متأسفانه شاهد هستیم فعالیت قرآنی بیشتر از خودگذشتگی هست و فردی که بخواهد وارد این عرصه شود باید به نوعی فی سبیل‌الله کار کند و نباید دل به مادیات ببندد، بلکه باید خیلی ساده‌نگر باشد و متأسفانه مردم عامه هم همین دید را نسبت به یک فرد قرآنی دارند.

دستورالعمل جامعی برای رشد جامعه قرآنی نداریم

مزیدی افزود: بنابراین یک فرد قرآنی خیلی نمی‌تواند برای اینکه زندگی خود را ارتقاء ببخشد مدام در این طمأنینه فعالیت کند مگر اینکه از طرف یک نهاد یا دستگاهی حمایتی صورت گیرد که متأسفانه در جامعه ما این کمبود احساس می‌شود البته دستگاه‌های متولی امر وجود دارند از جمله اوقاف، ارشاد و تبلیغات که ناظر این امر هستند و همچنین سپاه، ناجا، ورزش و جوانان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و... اما حیف که همه یک برنامه جامع و یا یک نوع دستورالعمل جامعی برای رشد و توسعه جامعه قرآنی ندارند و خیلی امکانات مادی و معنوی برای جامعه قرآنی در نظر نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: این امر باعث می‌شود فعالیت‌ها کم سوتر شده و جلسات قرآن کم رونق‌تر و مسابقات قرآن هرسال کمرنگ‌تر شود و یک فرد قرآنی روز به روز فاصله گرفته و به سمت و سوی دیگر مانند خوانندگی و دیگر حرفه‌ها روی آورد.

این فعال قرآنی استان یزد در پاسخ به سوال دیگر ایکنا در زمینه مطالبات جامعه قرآنی از دولت سیزدهم به ایجاد فرهنگسرای قرآن و عترت اشاره کرد که از آرشیو جامعی از فعالیت‌های قرآنی و معرفی قاریان و حافظان استان و افتخارات آنها به عموم تشکیل شده باشد.

ممتازان قرآنی حمایت شوند

وی؛ ایجاد بسترسازی فضای شغلی خوب و مناسب برای فعالان و نخبگان قرآنی استان، ارائه بودجه مناسب از سوی دولت برای ایجاد و نمو و رشد فعالیت‌های قرآنی قاریان و حافظان، ایجاد بسترسازی تشکیل خانواده و کمک‌های مادی و معنوی به جامعه قرآنی استان، ایجاد برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی و معرفی جامعه قرآنی و نخبگان قرآنی استان به سطح کشور را از دیگر مطالبات برشمرد.

این قاری ممتاز کشوری، حمایت از متسابقان و فعالان قرآنی توسط دستگاه‌های متولی امر برای حضور قدرتمندانه در سطح کشوری و ملی در قالب برگزاری کارگاه‌های ارتقاء سطح حفظ و قرائت و حتی حمایت مادی و معنوی از سوی دستگاه‌های متولی امر و همچنین نهادهای غیرمتولی به قاریان و حافظان و یک فرد قرآنی که سربلند از این مسابقات بیرون آمده و به نوعی باعث افتخار جامعه استان و کشور شده است، را از دیگر مطالبات یک قرآنی دانست.

انتهای پیام
captcha