مستند روستاهای قرآنی یزد تولید می‌شود
کد خبر: 3994597
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

مستند روستاهای قرآنی یزد تولید می‌شود

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از تولید مستند روستاهای قرآنی این استان با حضور گروه مستندساز شبکه سراسری قرآن کریم خبر داد.

مستند روستاهای قرآنی استان یزد تولید می‌شودحسین دشتی، رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: پس از اجرای طرح ملی «انتخاب روستای قرآنی ایران» و انتخاب روستای ده‌عرب شهرستان ابرکوه استان یزد و به همت این اداره کل و در هماهنگی با شبکه قرآن تولید مستند روستاهای قرآنی در دستورکار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس تیم سه نفره متشکل از دو مستندساز شبکه قرآن و یک نفر از استان یزد و به کارگردانی سیدجعفر جعفری، تولید مستند روستاهای قرآنی استان یزد را آغاز کردند.

دشتی با اشاره به اینکه این گروه در ابتدا فعالیت خود را در روستای ده عرب شهرستان ابرکوه آغاز کردند افزود: با توجه به اینکه در طرح ملی انتخاب روستای قرآنی سه روستا از استان انتخاب شده بودند، تهیه مستند روستاهای اسلامیه شهرستان تفت و عصمت آباد شهرستان مهریز نیز در دستور کار این گروه قرار گرفت.

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: روستای حاجی‌آباد زرین شهرستان اردکان نیز با توجه به سبقه بسیار عالی در زمینه حفظ قرآن کریم در اولویت این گروه قرار دارد.

وی ادامه داد: در کنار تهیه مستند روستاهای قرآنی استان مقرر شده مستندی از محمود حرازی‌زاده و همسر ایشان که اکنون در حال کتابت قرآن کریم هستند و اخوان کفاش که در زمینه صنایع دستی قرآنی فعالیت دارند، نیز مستندی تهیه شود.

دشتی با اشاره به اینکه این مستند از شبکه قرآن و به صورت سراسری پخش می‌شود یادآور شد: امیدواریم با این اقدام بتوانیم در راستای معرفی روستاهای قرآنی استان در سطح ملی و  بین‌الملل اقدامی هر چند کوچک برداشته شود.

انتهای پیام
captcha