پنل تخصصی «سبک زندگی» در یزد برگزار شد
کد خبر: 3999520
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
در اولین روز کنگره ملی شهدا؛

پنل تخصصی «سبک زندگی» در یزد برگزار شد

در اولین روز برگزاری هفتمین کنگره ملی بزرگداشت شهدا به میزبانی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد «سبک زندگی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پنل تخصصی «سبک زندگی» برگزار شدبه گزارش ایکنا از یزد، پنل تخصصی «سبک زندگی» در هفتمین کنگره کشوری بزرگداشت شهدا با موضوعات چالش جمعیت ایران و اهمیت فرزندآوری، اصلاح سبک زندگی، بحران تجرد قطعی و افزایش سن ازدواج و شیوه نفوذ دشمن در هرم فرهنگی کشور برگزار شد.

مژگان کریمی، استاد دانشگاه در این پنل با اشاره به چالش جمعیت آینده ایران و اهمیت فرزند پروری، بر تشویق مادران به فرزندآوری با بررسی تمامی جوانب و تفکر تأکید کرد و گفت: با این مهم کاهش نرخ جمعیت کشور حل می‌شود.

وی به مزایای بیولوژیک فرزندآوری اشاره کرد و افزود: نتایج تحقیقات اثر محافظتی شیردهی برای مادر به ویژه مادران زیر 35 سال نشان داده شده است.

حسن مظفری، مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز با اشاره به سبک زندگی در غذا و تغذیه اظهار کرد: مهمترین تغییر سبک زندگی این است که تغییر در الگوی مصرف را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به عادات غلط تغذیه‌ای و مصرف کم میوه و سبزیجات و لبنیات در جامعه افزود: با مصرف بالای فست فود چاقی پدید می‌آید که چاقی یکی از مظاهر سبک زندگی غلط است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد همچنین بر آموزش درست جهت اصلاح سبک زندگی تأکید کرد.

علی ابوترابی، استادیار اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی نیز در زمینه بحران تجرد قطعی و افزایش سن ازدواج مواردی را بیان کرد و گفت: باید از پدیده تجردگرایی به عنوان خلأ و چالش به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام امامی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز با اشاره به شیوه نفوذ دشمن در هرم فرهنگی کشور اظهار کرد: امروز با جریان سنگین در فضای مجازی روبرو هستیم فلذا باید لباس رزم مجازی پوشیده و به جد دنبال کنیم.

امامی تصریح کرد: امروز مهمترین وظیفه ما روشنگری و افزایش سوادرسانه‌ای در جامعه است و باید اقشار مختلف را نسبت به چالش جمعیت آگاه کنیم.

انتهای پیام
captcha