پیام تسلیت مسئولان یزدی در پی درگذشت آیت‌الله علاقه‌بند
کد خبر: 4010048
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

پیام تسلیت مسئولان یزدی در پی درگذشت آیت‌الله علاقه‌بند

مسئولان استان یزد در پیام‌های جداگانه ارتحال ملکوتی آیت‌الله سیدعلی محمد مدرس علاقه‌بند یزدی، عالم سرشناس این استان را تسلیت گفتند.

آیت‌الله سیدعلی محمد مدرس علاقه‌بند یزدیبه گزارش ایکنا از یزد، مسئولان استان یزد در پیام‌های جداگانه ارتحال ملکوتی آیت‌الله سیدعلی محمد مدرس علاقه‌بند یزدی، عالم بنام و سرشناس این استان را تسلیت گفتند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد در پیامی آورده است:

«مَوْتُ الْعالِمِ مُصِيبَةٌ لا تُجْبَرُ وَ ثُلْمَةٌ لا تُسَدُّ پیامبر اکرم(ص)» درگذشت عارف واصل و عالم عامل، معلم اخلاق و مدرس خلاق آیت‌الله سیدعلی محمد علاقه‌بند یزدی موجب تأثر و تأسف گردید.

این مرد عرفان و عمل سال‌های سال در کسوت روحانی و امام جماعت شاگردان و مردم این دیار را با احکام شریعت نبوی و مناقب ولایت علوی آشنا نمود، با مردم بود و لحظه‌ای از مردم جدا نبود. این سید جلیل‌القدر در حقیقت ساده‌زیستی، بی‌تعلقی به زخارف دنیوی، اخلاق‌مداری، پشت پا زدن به نفس سرکش و راه درست زندگی کردن را به مشتاقان و علاقه‌مندانش آموخت و چنین است که فقدان این عالم بزرگوار اگر بگوییم مردم یزد بلکه استان را داغدار نمود گزاف نگفته‌ایم. خداوند ایشان را با موالیان گرامش محشور فرماید و جایگاهش را در اعلا علیینی قرا دهد و رحمت و آمرزش خود را نثارش فرماید.

این مصیبت را به بیت شریف آن عالم وارسته و به شاگردان و ارادتمندان و مردم دارالعباده یزد تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، غفران و رضوان وحشر با اولیای طاهرینش و برای بازماندگان سلامتی، عزت و شکیبایی را خواستارم».

محمدصالح جوکار، رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی آورده است:

«ارتحال سالک الی الله و عارف بالله، حضرت آیت‌الله حاج سیدعلی محمد علاقه‌بند، استاد برجسته حوزه علمیه یزد و فاضل مردمی، فقدانی بزرگ برای دارالعباده و بهره‌مندان از محضر پر فیض این عالم ربانی است.

مصیبت ارتحال معلم اخلاق و معرفت، چهره‌ای که سراسر عمر نورانی‌اش با طهارت، تقوا و پارسایی پیوند خورده بود را به محضر مقام معظم رهبری، جامعه روحانیت، ارادتمندان، عموم مردم حسینیه ایران به ویژه بیت مکرم علاقه بند تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات و شمول رحمت حق و حشر با اولیاالله را برای روح مطهر روحانی مهذب و شخصیت ممتاز معنوی آیت‌الله علاقه بند از خداوند متعال مسالت می‌نمایم».

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد نیز در پیامی آورده است:

«ارتحال عالم جلیل‌القدر و استاد برجسته حوزه علمیه یزد، حضرت آیت‌الله آقای حاج سیدعلی‌محمد علاقه‌بند را به محضر عموم مردم یزد خصوصاً خانواده مکرمشان عرض تسلیت و تعزیت دارم.

ایشان ده‌ها سال با حضور در حوزه علمیه و آموزش و پرورش تلاش فراوانی نمود تا انسان‌هایی مؤمن، متعهد و پیشتاز در عرصه دانش و تقوا را تربیت و به اجتماع تحویل دهد و در این راه نیز از توفیقات بالایی برخوردار شد. آن مرحوم با سعه صدر و اخلاق کریمانه و زاهدانه، الگوی اخلاقی بسیار خوب و‌ برجسته‌ای برای اهل زمان خود بود. نمازهای جماعت و نصیحت‌های عالمانه‌اش زنگار از دل‌ها می‌زدود. خدایش با اجداد طاهرینش محشور فرماید و ما را نیز مشمول دعای خیر نیکان قرار بدهد».

حجت‌الاسلام محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد نیز در پیامی آورده است:

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ؛ درگذشت عالم ربانی، فقیه و استاد حوزه علميه يزد، حضرت آیةالله آقای حاج سيد محمدعلی علاقه‌بند(ره) مايه تأسف و تأثر فراوان گرديد. 

این، خسرانی برای حوزه‌های علمیه و مردم ولايت مدار دارالعلم استان يزد است. ایشان در حقيقت متفکری برجسته و عارفی وارسته بودند كه خدمات ایشان در تبيين اندیشه‌‌های مكتب تشيع و حضور در تمام عرصه‌هايی که احساس نیاز می‌شد، حقاً و انصافاً کم‌نظیر بود. پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان در سراسر دوران عمر پر بركتشان بود كه توفیق سلوک در طریقت معرفت تشيع، پاداش بزرگ الهی به این مجاهدت بلندمدت است.

اين ضايعه اسف بار را به پيشگاه حضرت بقيةالله الاعظم (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی)، حوزه‌های علميه و خاندان گرامی و دیگر بازماندگان و شاگردان این فقيه مجاهد تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال غفران و رحمت واسعه الهی را برای آن فقيد سعيد مسألت می‌نمايم».

انتهای پیام
captcha