رقابت 350 بانوی طلبه و خانواده آنان در جشنواره «قرآن و عترت»
کد خبر: 4019963
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

رقابت 350 بانوی طلبه و خانواده آنان در جشنواره «قرآن و عترت»

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به آغاز چهارمین جشنواره قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از رقابت بیش از 350 طلبه خواهر، همسران طلاب و فرزندان آنان خبر داد.

مریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزدمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ویژه همسر، طلاب و فرزندان آنان اظهار کرد: این جشنواره از فردا آغاز و تا 27 آذرماه به صورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس آزمون‌های شفاهی حفظ، ترتیل، قرائت تقلیدی و اذان به صورت حضوری و ویژه شرکت‌کنندگان شهر یزد روز یکشنبه، 21 آذرماه در سالن آمفی تئاتر امامزاده سیدجعفرمحمد (ع) برگزار می‌شود.

حسن‌پور افزود: شرکت‌کنندگان سایر شهرستان‌ها نیز روز دوشنبه، 22 آذرماه جاری با حضور در مدارس علمیه خواهران با نظارت رابط مرکز خدمات می‌توانند به صورت مجازی، در آزمون شفاهی شرکت کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: آزمون‌های کتبی تفسیر، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به صورت تستی و آنلاین در فضای مجازی برگزار خواهد شد که زمان دقیق و لینک آزمون به شماره همراه شرکت کنندگان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه نقاشی به صورت ارائه اثر در پیام رسان ایتا به شماره 09367513298 اجرایی خواهد شد و کیفیت ارسال و موضوع نقاشی باید طبق شیوه‌نام انجام شده باشد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: در مرحله استانی این جشنواره 250 نفر از بانوان و همسران طلاب و 100 نفر از فرزندان طلاب ثبت‌نام کرده و به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی ایجاد فضاهای قرآنی در جامعه هدف و گسترش فرهنگ قرآنی در بین خانواده‌های طلاب، شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای بانوان، کودکان، نوجوانان و جوانان در راستای آشنایی و انس با قرآن و معارف قرآن و اهل بیت(ع)، ایجاد روحیه نشاط در بین طلاب و خانواده‌های آنان، تلاش در جهت معرفت افزایی و توسعه تربیت قرآنی، ارتقای سطح معلومات قرآنی در بین خانواده‌های طلاب، آشنایی با فرهنگ و تعالیم قرآن کریم با استفاده از ابزار هنر را از اهداف این جشنواره برشمرد.

انتهای پیام
captcha