اختتامیه اولین جشنواره «دانش» در دهه فجر برگزار می‌شود
کد خبر: 4021000
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸

اختتامیه اولین جشنواره «دانش» در دهه فجر برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری مراسم اختتامیه اولین جشنواره هنری قرآنی «دانش» در ایام‌الله دهه فجر در این استان خبر داد.

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، 24 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اولین دوره جشنواره هنر قرآنی «دانش» به همت حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ اظهار کرد: این جشنواره پس از برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات لازم در چهار محور آوایی، ادبی، هنری و محتوای الکترونیک و در 16 رشته با استقبال خوب دانش‌آموزان آغاز شد.

وی شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان، هدایت و شکوفایی استعداد آنان را از مهمترین هدف برگزاری این جشنواره قرآنی برشمرد و بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره نخبه قرآنی شهید حاج حسن دانش و همچنین انگیزه‌بخشی به دانش آموزان و خانواده‌های آنان برای حرکت به سمت و سوی هنر قرآنی از دیگر اهداف جشنواره است.

غفاریان با اشاره به شرایط برگزاری جشنواره گفت: علی‌رغم اینکه در وضعیت عادی، تبلیغات و برگزاری مسابقات باید در فضای حقیقی انجام می‌گرفت اما به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور بستر فعالیت و تبلیغات فضای مجازی شد که این جشنواره در شرایط سخت کرونایی  در سطوح مدارس، نواحی، مناطق و شهرستان و در تابستان امسال نیز مرحله استانی در رشته‌های مختلف برگزار شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره را 95 هزار دانش‌آموز عنوان کرد و گفت: این تعداد با توجه به عدم برگزاری حضوری مسابقات و اجرای جشنواره در فضای مجازی در ثبت‌نام اولیه شرکت کرده و در مراحل مختلف به سه هزار نفر در مرحله استانی رسیدند.

غفاریان در خصوص زمان برگزاری مرحله فینال مسابقات بیان کرد: علی‌رغم اینکه قرار بود فینال مسابقات در تیرماه برگزار شود اما به دلیل حساسیت بالای فینال و فضای شور و نشاطی که برگزاری حضوری می‌تواند بین دانش‌آموزان ایجاد کند تصمیم گرفتیم زمان مسابقات نهایی را تا آرام گرفتن کرونا در کشور به تعویق بیندازیم که اختتامیه جشنواره در ایام‌الله دهه فجر انجام خواهد گرفت.

یادآور می‌شود اولین جشنواره هنری و قرآنی «دانش» از ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ با برگزاری مراسم افتتاحیه کار خود را آغاز کرد و با برگزاری مراسم اختتامیه در بهمن ماه سال جاری به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha