طرح «پیوند نظام توحیدی با علم» در یزد اجرایی می‌شود
کد خبر: 4028209
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴

طرح «پیوند نظام توحیدی با علم» در یزد اجرایی می‌شود

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان یزد از اجرای طرح «پیوند نظام توحیدی با علم» و «جهت‌گیری الهی» در مجموعه بسیج اساتید استان خبر داد.

محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان یزد، امروز، ۲۲ دی ماه در نشست هم‌اندیشی کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان یزد که با حضور مسئولان بسیج اساتید کشور برگزار شد، دی ماه را یادآور روزهای خاطره انگیزی برای دیار دارالعباده بیان و اظهار کرد: 12 دی ماه سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به استان یزد و روزی که در تاریخ یزد ماندگار شد و نقطه عطفی در تبلیغ معنویت و جهت‌گیری الهی در تاریخ یزد به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، با اشاره به پنجم دی ماه سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: این دانشگاه از بدو تأسیس تا کنون دارای برکات زیادی برای مردم و استان بوده است.

هقانی اشکذری افزود:13 دی ماه سالروز شهادت سردار سلیمانی است که جریان انقلاب اسلامی را روح تازه‌ای بخشید و به فرمایش رهبر معظم انقلاب شهید سلیمانی ارزشمندتر از سردار سلیمانی است.

وی یکی از رسالت‌های مهم بسیج اساتید را الگوسازی شخصیت بی‌بدیل سردار سلیمانی در جهان اسلام دانست و تصریح کرد: دوشرط مهم در الگوسازی این شخصیت جهانی وجود دارد؛ اول این که سردار سلیمانی را به معنای واقعی خودش بدون فیلترهای ذهنی خودمان معرفی کنیم و دوم شناخت مؤلفه‌های شخصیت شهید سلیمانی، الگوسازی و ترویج آن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در بخشی از سخنانش با یادآوری دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص پیوند مباحث توحیدی با رشته‌های دانشگاهی و حمایت ایشان از این موضوع، از اجرای طرح «پیوند نظام توحیدی با علم» و «جهت‌گیری الهی» در مجموعه بسیج اساتید خبر داد.

دهقانی اشکذری، به وجود ساختار کم نظیر بسیج اساتید در کشور اشاره کرد و گفت: در استان یزد یک نهادی با عنوان مرکز مطالعات راهبردی شهید الله دادی در بسیج اساتید و در زمان حیات این شهید والامقام تأسیس شد که هم اکنون جایگاه ویژه ای در حل مسائل استان، اثر بخشی مدیریتی و ساختار بسیار کارآمدی دارد.

وی ادامه داد: مرکز مطالعات راهبردی شهید الله دادی 18 کارگروه مختلف، گروه‌های پژوهشی و حلقه‌های علمی متشکل از اساتید بسیجی با اهداف مطالعه مسائل کلان استان تشکیل را دارا است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد یزد، بیان کرد: اعتقاد داریم هر استادی که در گوشه ای از این نظام در حال حل مسئله نظام و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است یک بسیجی است اگرچه پرونده ای هم در بسیج نداشته باشد.

دهقانی اشکذری، از حضور بیش از هزار استاد بسیجی در کانون‌های بسیج اساتید در تمام شهرستان‌های استان یزد و با اشاره به حمایت‌های استاندار از دستاوردهای علمی مرکز مطالعات راهبردی اظهار امیدواری کرد: بزودی با قول استاندار یزد، مرکز نوآوری‌های کویری تأسیس شود.

وی به ضعف رسانه ای در خصوص انتشار فعالیت‌های علمی پژوهشی بسیج اساتید در استان اشاره کرد و ایجاد استراتژی برای رفع این موضوع را خواستار شد.

نوید نصیری‌زاده، رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست از اجرای طرحی به همت اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: در اجرای این طرح که در طول یک سال اخیر انجام شد 120 عضو هیئت علمی در قالب دوهزار ساعت مشارکت کردند.

وی تصریح کرد: در این طرح که با موضوع اندیشه تمدن‌ساز و تاریخ تمدن‌ساز است، اساتید در خصوص رشته تخصصی خود تحقیق می‌کنند و کتاب‌هایی در این زمینه نوشته شده که نیازمند معرفی در رسانه‌ها است.

وی بهره‌مندی از ظرفیت بالای بسیج اساتید در کشور را برای توسعه فعالیت‌های علمی پژوهشی در راستای تمدن‌سازی در سایر رشته‌هایی که هنوز کار تحقیقاتی در این زمینه را لازم دارد؛ خواستار شد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد یزد از تداوم فعالیت‌های پژوهشی اساتید بسیجی در این طرح قدردانی کرد و گفت: هنوز به شبکه منسجمی برای حمایت از این فعالیت‌ها دست نیافته‌ایم که نیازمند حمایت معنوی مسئولان است.

انتهای پیام
captcha