هسته‌های تخصصی دانشجویی در دانشگاه یزد تشکیل شد
کد خبر: 4052477
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

هسته‌های تخصصی دانشجویی در دانشگاه یزد تشکیل شد

مسئول مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه یزد از تشکیل هسته‌های تخصصی به منظور شناسایی نواقص و چالش‌های موجود و ارائه راهکار در استان خبر داد.

هسته‌های تخصصی دانشجویی در دانشگاه یزد تشکیل شدبه گزارش ایکنا از یزد، علیرضا ریواز، مسئول مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه یزد، 5 اردیبهشت ماه در نشست فعالان دانشجویی استان با مهران فاطمی، استاندار یزد اظهار کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه یزد از حدود چهارماه پیش با تشکیل هسته‌های تخصصی با عناوین شناسایی ساختارها و فرایندهای فسادزا در شهرداری یزد با محوریت شفافیت، بازبینی سند آمایش استان و اصلاح قانون جهش تولید مسکن در استان یزد اقدام به تهیه طرح‌های تخصصی و پژوهشی جهت شناسایی نواقص و چالش‌های موجود در آنها و ارائه راهکار در قالب راهبرد، سیاست و پروژه‌های عملیاتی کرده است، اما هربار در ارائه به استانداری با عدم پاسخگویی مسئولان مواجه شده است.

وی بیان کرد: هر یک از طرح‌های ارائه شده حاصل تلاش‌های شبانه روزی دانشجویان دغدغه مند و برگزاری جلسات متعدد با نخبگان، مسئولان و اساتید مجرب دانشگاهی بوده است. اما عدم استقبال و توجه مسئولان موجب دلسردی و ناامیدی دانشجویان دلسوز و دغدغه‌مند شده است. تهیه طرح‌های عنوان شده هر یک به مثابه جهاد تبیین تلقی شده و نیازمند توجه مسئولان و بها دادن به جریان دانشجویی انقلابی و اثر‌گذار در گام‌ دوم‌ انقلاب است.

مسئول مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه یزد اظهار کرد: در بحث سند آمایش استان دو بحث عمده مغفول مانده است که بی توجهی به آن موجب عدم دستیابی به اهداف تدوین شده می‌شود. راهبردهای عملیاتی مدون نشده و تعیین نقش هر دستگاه در رسیدن به چشم انداز طرح و همچنین بحث آموزش سند آمایش استان دو موضوعی است که باید به آن توجه ویژه داشت. می‌توان با استفاده از پتانسیل دانشجویان متخصص از طریق گفتمان‌سازی سند آمایش برای دستگاه‌های اجرایی استان، آموزش سند آمایش را پیگیری کرد.

وی افزود: متأسفانه مکان‌یابی نامناسب طرح جهش تولید مسکن در استان یزد بدون توجه به اسناد بالادستی درحال اجرا است. اجرای این قانون در استان و به خصوص شهر یزد تبعات فراوانی را به دنبال داشته و موجب افزایش عدم تعادل جمعیت و رشد بی عدالتی فضایی و اجتماعی می‌شود که این خود ناشی از بی توجهی به نظام سلسله مراتبی سکونت‌گاهی و مکان یابی نامناسب سایت‌های پیشنهادی است.

انتهای پیام
captcha