لزوم بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در معرفی شهدای روحانی
کد خبر: 4055874
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در معرفی شهدای روحانی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها برای تحقق این مهم بهره برد.

نشست هماهنگی برنامه های یزد در کنگره ملی شهدای روحانیبه گزارش ایکنا از یزد، علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، شامگاه، 20 اردیبهشت‌ماه در نشست هماهنگی برنامه‌های استانی کنگره ملی شهدای روحانی و طلبه اظهار کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مؤثر خواهد بود به‌ویژه آنکه نسل امروز زمان جنگ را درک نکرده‌اند و در قالب برگزاری یادواره‌ها و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و معرفی شهدا می‌توان در انتقال این ارزش‌ها به نسل جدید و دانش‌آموز اقدام کرد.

وی بر بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در معرفی شهدای روحانی تأکید کرد و گفت: می‌توان با همکاری رسانه ملی نسبت به تولید محتوا و تهیه مستندهایی در معرفی شهدای روحانی به جامعه اقدام کرد.

نصب تمثال شهدای روحانی، تدوین کتاب‌هایی در معرفی و خاطرات شهدا و والدین آنان، نامگذاری میدانی به نام شهدای روحانی از دیگر مواردی بود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد به آن اشاره کرد.

حجت‌الاسلام جعفر رحمانی، رئیس دفتر امام جمعه یزد نیز در این نشست، گفت: نسل جوان باید با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شود چرا که مشکلات زمان جنگ را درک نکرده و لذا جهاد تبیین مورد اشاره رهبر انقلاب، بخشی مربوط به دفاع مقدس است.

وی با اشاره به چاپ خاطرات شهدای روحانیون گفت: این اقدام در معرفی و بیان خاطرات شهدای روحانی و طلبه استان و انتقال آن به جامعه مؤثر خواهد بود و باید بیش از پیش در این زمینه گام برداشت و تلاش کرد.

رحمانی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی و طلبه در شهر قم، بیان کرد: همزمان با برگزاری این کنگره یادواره شهدا در مراکز استان‌ها تعریف و در استان یزد نیز این اقدام انجام شود.

وی در پیشنهاد یکی از حضار نشست در زمینه ایجاد موزه ویژه شهدای روحانی بیان کرد: می‌توان در کنار موزه دفاع مقدس یزد، جایگاهی ویژه برای شهدای روحانی پیش‌بینی شود.

حجت‌الاسلام خسروی، مسئول دفتر روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه اکنون چهل سال از شهادت شهید صدوقی می‌گذرد، اظهار کرد: این موضوع می‌تواند در حاشیه کنگره ملی شهدای روحانی در شهر قم، در برنامه‌های استان یزد مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: در سه یا چهار سال گذشته، تدوین بیش از 50 کتاب پیگیری شد و مجموعه 10 جلدی درباره شهید صدقی در حال تدوین است که هر کدام مشتمل بر 100 خاطره از این شهید بزرگوار است و تقریباً پنج جلد آماده شده و مابقی در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha