خاطره‌نگاری والدین شهدای روحانی یزد شتاب می‌گیرد
کد خبر: 4055898
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

خاطره‌نگاری والدین شهدای روحانی یزد شتاب می‌گیرد

مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران استان یزد با اشاره به ثبت خاطرات روحانیون جانباز، گفت: خاطره‌نگاری والدین شهدای روحانی استان با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود.

نشست هماهنگی برنامه های یزد در کنگره ملی شهدای روحانیبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد، روز گذشته، 19 اردیبهشت‌ماه در نشست هماهنگی برنامه‌های استان در حاشیه کنگره ملی شهدای روحانی در شهر قم، اظهار کرد: طرح خاطره‌نگاری روحانیون جانباز بخشی انجام شده و بخشی در حال انجام است.

وی ادامه داد: متأسفانه 69 و نیم درصد والدین شهدا اکنون در قید حیات نیستند و لذا  ثبت خاطرات این قشر با شتاب بیشتری انجام می‌شود.

زارع با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار شهدای استان یزد توسط بنیاد شهید و امورایثارگران استان گفت: این نرم افزار به راحتی قابل دسترس خواهد بود و در حال تکمیل است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس بر اختصاص واحد درسی در زمینه مبارزات، شهادت و دوران اسارت روحانیون در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست بر اجرای برنامه‌هایی در حاشیه کنگره ملی شهدای روحانی در شهر قم و معرفی شهدای روحانی استان تأکید کرد که تحقق کامل و جامع اهداف برنامه‌ها حمایت ویژه‌ای را می‌طلبد و باید برای جایگاه استانی تدارکاتی در نظر گرفته شود.

حسین دشتی، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: در کنگره چهار هزار شهید استان یزد اتفاقات خوبی رقم خورد و خدمات جهادی به مناطق محروم ارائه شد و لذا اقداماتی که تأثیرگذار است، باید در حاشیه کنگره‌ها و یادواره‌ها مدنظر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روحانیون نوک پیکان جهاد تبیین بوده و هستند و خواهند بود، حوزه‌های علمیه بسیج شوند در هر شهرستانی تیم‌های پاسخگویی به شبهات فضای مجازی راه‌اندازی و نسبت به پاسخگویی در این زمینه اقدام کنند.

مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد نیز در این نشست، گفت: در حاشیه این کنگره هر چند شهدای زن مربوط به استان یزد نیستند، اما می‌توان نسبت به معرفی آنان در جامعه اقدام کرد و بخشی از برنامه‌ها به این عزیزان اختصاص یابد.

وی بیان کرد: تقدیر از مادران و همسران شهدای روحانی استان به صورت ویژه مدنظر مسئولان باشد چرا که کمترین اقدامی که می‌توان در قبال شهدا و خانواده‌های آنان انجام داد، تکریم و تقدیر از این بزرگواران است لذا بر تکریم مادران و همسران شهدای روحانی تأکید می‌شود.

انتهای پیام
captcha