رقابت 39 اردکانی در آزمون کتبی اعطای مدرک به حفاظ
کد خبر: 4056777
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

رقابت 39 اردکانی در آزمون کتبی اعطای مدرک به حفاظ

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان با اشاره به برگزاری هفدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ از رقابت 39 اردکانی در مرحله کتبی این آزمون خبر داد.

رقابت 39 اردکانی در آزمون کتبی اعطای مدرک به حفاظشعبانعلی قانعی اردکانی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برگزاری آزمون طرح ملی «اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم» در این شهرستان اظهار کرد: ثبت نام هفدهمین دوره آزمون اعطای مدرک همزمان با سراسر کشور در استان و بالتبع در اردکان در مهلت مقرر شده، و از طریق سامانه ملی تلاوت انجام شد.

وی ادامه داد: در نهایت 42 نفر از حافظان قرآن کریم در شهرستان اردکان در این آزمون ثبت نام کردند که این افراد در روز جمعه، 23 اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در محل سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی اردکان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

قانعی اردکانی با اشاره به شرکت 39 نفر در مرحله کتبی این آزمون گفت: تاکنون قریب 10 نفر توانستند مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم از سطوح یک تا سه را دریافت کنند.

یادآور می‌شود بر اساس مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۸۴/۹/۸ و به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان کلام وحی؛ سازمان دارالقرآن الکریم با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور، آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم را اجرا می‌کند.

در قالب این طرح به قبول‌شدگان رشته ۱۰ جزء مدرک درجه پنج حفظ معادل دیپلم، رشته ۲۰ جزء مدرک درجه چهار معادل فوق دیپلم و رشته حفظ کل مدرک درجه سه تا یک معادل لیسانس تا دکترا اعطا خواهد شد.

 
انتهای پیام
captcha