اعلام جزییات جشنواره «فجر تا فجر» در یزد
کد خبر: 4056915
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

اعلام جزییات جشنواره «فجر تا فجر» در یزد

معاون آموزش ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره «فجر تا فجر» همزمان با سراسر کشور در این استان، بخش‌ها و محورهای این جشنواره را اعلام کرد.

مهدی‌نیا، معاون آموزش ستاد اقامه نماز استان یزدحجت‌الاسلام مهدی‌نیا، معاون آموزش ستاد اقامه نماز استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» اظهار کرد: این جشنواره همزمان با سراسر کشور و در سه محور علمی - پژوهشی، فرهنگی - هنری و ادبی و در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود.

وی ادامه داد: عناوین محورهای «علمی» شامل مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز در منشور فکری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای، نماز و حکمرانی اسلامی، نماز و اصلاح فرهنگ جامعه به نماز و بیانیه گام دوم انقلاب، نماز و آثار اقتصادی آن در مبارزه با فساد و فقر، نماز و خانواده تراز اسلامی، نماز و دفاع مقدس، نماز و مسجد و تمدن نوین اسلامی، نماز و مقاومت اسلامی فرهنگ بسیجی، نماز و حفظ بهداشت محیط زیست، نماز و آزاد اندیشی، نماز و آسیب‌های اجتماعی، نماز و وحدت ملی، نماز و انقلاب اسلامی، نماز و رونق تولید، نماز و سلامت اداری، نماز و سلامت معنوی است.

مهدی نیا افزود: همچنین عناوین محورهای «فرهنگی و هنری» شامل نقاشی با نگاهی به مسجد و نماز جمعه، نماز در مدرسه و جامعه، عکاسی از صحنه‌های اقامه نماز، سرود با محتوای نماز، مسجد و عبادت، فیلم‌های کوتاه از نماز و نمازگزاران، بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی و استفاده از سایر ظرفیت‌های فضای مجازی در تولید آثار پیرامون نماز، اذان و مسجد نرم‌افزارهای کمک‌آموزشی نماز (رایانه‌ای و تلفن همراه) است.

وی؛ قصه کوتاه در باب نقش اجتماعی نماز و نمازگزار، قصه ویژه کودکان و نوجوانان با محتوای نماز و مسجد و کمک به دیگران، شعر حکمی در قالب قصیده و غزل و مثنوی با تمرکز بر آثار تربیتی و اخلاقی نماز، شعر ساده و روان برای کودکان و نوجوانان با رویکرد آموزش نماز، شعر نماز ویژه کودکان و نوجوانان، شعر ویژه کودکان با محتوای شیوه‌های انس کودکان به نماز، دلنوشته کودکان و نوجوانان با محتوای مسجدی که من دوست دارم و خاطرات شیرین از نماز فرزندان را از عناوین محورهای «ادبی» برشمرد.

معاون آموزش ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فعال و خودجوش فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز؛ نمایش کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نماز؛ شناسایی، معرفی و حمایت از آثار فاخر فرهنگی هنری نماز و کمک به تولید و انتشار گسترده‌تر این آثار در جامعه از اهداف جشنواره است.

وی مخاطبان جشنواره را، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران، هنرمندان و سایر علاقه‌مندان برشمرد و گفت: علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره تا 31 خردادماه و از طریق سامانه noor.namaz.ir اقدام کنند.

مهدی‌نیا افزود: آثار ارسالی به این جشنواره در دو مرحله‌ استانی و کشوری ارزیابی و داوری خواهد شد که مرحله استانی از۲۰ آذر تا ۲۰ دی خواهد بود و مرحله کشوری از ۲۰ دی تا ۵ بهمن از بین آثار برگزیده مرحله استانی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: زمان اعلام نتایج مرحله استانی اول بهمن و مرحله کشوری ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ بوده و اختتامیه جشنواره در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha