حضور روحانیون در دفاع مقدس قوت قلبی برای رزمندگان بود
کد خبر: 4058861
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

حضور روحانیون در دفاع مقدس قوت قلبی برای رزمندگان بود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حضور روحانیون در جبهه‌ها رکن اساسی برای تقویت روحیه و آرامش رزمندگان بودند و در بسیاری از موارد حتی به موعظه دشمن نیز می‌پرداختند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 1 خردادماه در نشست خبری کنگره شهدای روحانی اظهار کرد: در استان یزد روحانیون مبارز و بارزی در مسیر اسلام و انقلاب جانفشانی کردند و در راه خدا شهید شدند که اغلب، طلبه‌های فاضل و پُرکار و تأثیرگذاری بودند که در جبهه‌ها مؤثر واقع شدند.

وی ادامه داد: حضور روحانیون در جبهه‌ها برای تقویت قلب رزمندگان و راهنمایی این عزیزان یک رکن اساسی محسوب می‌شد و حتی گاهی از اوقات برای هدایت و راهنمایی دشمن به موعظه می‌پرداختند.

ناصری افزود: روحانیون هدایتگر انسان‌ها به سوی خدا بودند و ارتباط رزمندگان با خدا را تقویت و حرکت آنها حرکت بسیار پربرکت و مؤثری بود و برخی به عنوان وظیفه و تکلیف الهی احساس وظیفه کردند و در کنار دیگر رزمندگان در جبهه‌ها حضور یافتند و برای حفظ اسلام و دفاع از کشور احساس مسئولیت کرده و با نیت پاک و خالص جانفشانی و به مقام شامخ شهید نائل آمدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بیان کرد: خوشبختانه روحانیون حضوری پررنگ در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل داشته و در کنار دیگر رزمندگان به فیض شهادت رسیدند و امیدواریم با برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها، بتوانیم سیره این شهدا را به درستی تبیین کنیم.

یادآور می‌شود در این نشست دو مستند از خاطرات شهدای روحانی به مناسبت برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی در شهر قم، رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha