شرکت 207 شاعر در کنگره بین‌المللی «شعر توحیدی» در میبد
کد خبر: 4059316
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

شرکت 207 شاعر در کنگره بین‌المللی «شعر توحیدی» در میبد

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی «شعر توحیدی» از شرکت 207 شاعر خارجی و داخلی در این کنگره خبر داد و گفت: در مجموع 580 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

شرکت 207 شاعر در کنگره بین‌المللی «شعر توحیدی» در میبدحجت‌الاسلام زکریا اخلاقی، دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی شعر توحیدی در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به اینکه کنگره بین‌المللی شعر توحیدی برای اولین بار در میبد پایه گذاری شد، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی کنگره‌های فراوانی در زمینه شعر آیینی و با موضوع اهل بیت برگزار شده و آثار خوبی هم ارائه می‌شد اما در زمینه شعر توحیدی اقدامی صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: در ابتدا کنگره شعر توحیدی در سطح ملی و با حضور شاعران داخلی برگزار شد که این گستره به سطح بین‌الملل رسید و تاکنون سه کنگره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد برگزار شده و امسال چهارمین کنگره بین‌المللی «شعر توحیدی» با حضور شاعران خارجی در میبد رقم خورد.

اخلاقی؛ توحيد و معارف توحيدی، شرح شاعرانه اسما و صفات خداوند متعال، جلوه‌های جمال و جلال الهی در پديده‌های جهان هستی و تماشای عظمت خداوند در عالم و گفت‌وگوی عارفانه با معبود را از محورهای این کنگره برشمرد و افزود: فراخوان این کنگره در سه بخش شعر بزرگسال، کودک و نوجوان و غیرفارسی منتشر و آثار در این بخش‌ها دریافت شد، که مجموعاً 207 شاعر با 580 اثر در کنگره چهارم شرکت کردند.

وی دادامه داد: از این تعداد 28 شاعر خارجی از سریلانکا، آذربایجان، افغانستان، روسیه، پاکستان، هند، بحرین و سوریه و مابقی از داخل کشور در این سه بخش شرکت کردند.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی شعر توحیدی از برگزاری مراسم اختتامیه در روز پنجشنبه، 5 خردادماه جاری در میبد خبر داد و گفت: این مراسم در دو نوبت صبح ویژه شاعران و عصر ویژه عموم اجرایی خواهد شد و با حضور مسئولان  30 نفر اعم از 10 برگزیده و 20 شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha