ارسال 600 اثر به چهارمین کنگره بین‌المللی «شعر توحیدی»
کد خبر: 4059917
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

ارسال 600 اثر به چهارمین کنگره بین‌المللی «شعر توحیدی»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه کنگره بین‌المللی «شعر توحیدی» در عرصه شعر آیینی جریان‌ساز شده است، از ارسال حدود 600 اثر از شاعران خارجی و داخلی به این کنگره خبر داد.

چهارمین کنگره بین‌المللی «شعر توحیدی»به گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، شب گذشته، 5 خردادماه در آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی شعر توحیدی در میبد اظهار کرد: شعر آیینی یکی از پراقبال‌ترین حوزه‌های شعر و ادب فارسی است که در تاریخ و ادب فارسی بیشتر شاعران فارسی زبان با این روش ادای دینی به مکتب و مذهب کرد‌ه‌اند و در این حوزه فعالیت داشتند.

وی افزود: توحید سررشته مکتب اسلام است و شاعران ما در این راستا سعی کرده‌اند شناخت خود از وحدانیت خدا را با ذوق و قریحه خود روی کاغذ آورده و در اختیار بشریت قرار دهند.

عابدی بیان کرد: برگزاری کنگره در چهار دوره، یک جریان در حوزه شعر به وجود آورده است به نحوی که قریب به 600 شعر از بیش از 200 شاعر ایرانی و خارجی به این کنگره ارسال می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: در عرصه شعر آیینی و توحیدی این کنگره می‌تواند جریان‌ساز شود و امروز این نهالی که در اولین کنگره پایه‌گذاری شده، تنومند شده و شاعران داخلی و خارجی را به خود جذب کرده است که باید تقویت شود.

به گفته حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی، دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی شعر توحیدی، فراخوان این کنگره در سه بخش شعر بزرگسال، کودک و نوجوان و غیرفارسی منتشر و آثار در این بخش‌ها دریافت شد، که مجموعاً ۲۰۷ شاعر با ۵۸۰ اثر در کنگره چهارم شرکت کردند. از این تعداد ۲۸ شاعر خارجی از سریلانکا، آذربایجان، افغانستان، روسیه، پاکستان، هند، بحرین و سوریه بودند.

انتهای پیام
captcha