خانه اشتغال خانواده زندانیان نیازمند در یزد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4059750
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷

خانه اشتغال خانواده زندانیان نیازمند در یزد راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان یزد با اشاره به اینکه قریب ۱۱۵ نفر از زنان و دختران زندانیان در کارگاه‌های خیاطی مشغول به فعالیت هستند، از پیگیری برای راه‌اندازی خانه اشتغال در یکی از مناطق کمتر برخوردار شهر یزد خبر داد.

آرمین کاظمی‌نژاد، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آرمین کاظمی‌نژاد، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان یزد، 4 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون قریب ۸۰۰ خانواده زندانی در استان یزد تحت پوشش این انجمن هستند.

وی تهیه و توزیع 100 سری جهیزیه، قریب 50 دستگاه تبلت و موبایل هوشمند ویژه دانش‌آموزان تحت پوشش را از جمله اقدامات برشمرد و گفت: در قالب بسته‌های معیشتی نیز در 11 مرحله به تعداد 2378 سبد معیشتی از خانواده زندانیان تحت پوشش حمایت شده است.

کاظمی‌نژاد معرفی قریب 100 خانواده برای دریافت وام‌های کم بهره به بانک‌های عامل، 350 مورد کمک نقدی، سرکشی از 700 خانواده زندانیان با حضور مسئولان استان را از دیگر اقدامات دانست و گفت: خوشبختانه سال گذشته در زمینه جذب کمک‌های خیران رشد قابل توجهی را داشتیم و امسال اولویت بر ایجاد اشتغال مولد برای خانواده‌ها تأکید می‌شود که در این راستا کلنگ‌زنی کارگاه خیاطی آغاز و یک کارگاه خیاطی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قریب 115 نفر از زنان و دختران زندانیان در کارگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند، از پیگیری برای راه‌اندازی خانه اشتغال در مناطق کمتر برخوردار شهر خبر داد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان یزد بیان کرد: هر کدام از اعضای خانواده زندانیان که نیازمند شغل با دستمزد خوب باشند، در صورتی که به انجمن حمایت از زندانیان مراجعه کنند، ظرف 48 ساعت به کار گرفته شده و برای آنان شغل ایجاد می‌شود.
انتهای پیام
captcha