واکسینه شدن 900 زائر یزدی در مراکز هلال احمر
کد خبر: 4066666
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

واکسینه شدن 900 زائر یزدی در مراکز هلال احمر

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد از انجام واکسیناسیون حجاج بیت الله الحرام در استان و واکسیناسیون بیش از 900 زائر در مراکز این جمعیت خبر داد.

واکسینه شدن 900 زائر یزدی در مراکز هلال احمربه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی هلال احمر، محمدعلی مردانی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: در ماه گذشته تلقیح واکسن مننژیت زائران بیت الله الحرام و صدور کارت واکسیناسیون بین‌المللی توسط کارشناسان و تیم پزشکی مستقر در مرکز جامع توانبخشی شهدای امدادگر حوزه معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر استان یزد آغاز شد.

مردانی افزود: طبق هماهنگی انجام شده با سازمان حج و زیارت، امسال بیش از 1600 نفر از زائران ضیوف الرحمن از استان یزد راهی سرزمین وحی می‌شوند و جمعیت هلال احمر طبق مقررات بین المللی نسبت به صدور کارت واکسن اقدام می‌کند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به واکسیناسیون بیش از 900 زائر بیت الله الحرام در مراکز هلال احمر استان و شهرستان‌ها افزود: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر وظیفه واکسینه کردن زائران علیه بیماری مننژیت را دارد این کار از 9 خرداد ماه آغاز و تا 5 تیرماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: بر اساس شیوه‌نامه سازمان حج و زیارت، متقاضیان سفر به سرزمین وحی که در سال ۱۳۹۹ واکسینه شده ولی به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا امکان تشرف را نداشته‌اند امسال نیاز به واکسیناسیون مجدد نخواهند داشت.

انتهای پیام
captcha