فرهنگ کار و تعهد بین دانشجویان تقویت شود
کد خبر: 4067555
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

فرهنگ کار و تعهد بین دانشجویان تقویت شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه سه درصد بودجه دانشگاه به برنامه‌های فرهنگی اختصاص یافته است گفت: این دانشگاه برای تقویت فرهنگ کار و تعهد در بین دانشجویان تلاش می‌کند.

نشست خبری دانشگاه فنی و حرفه ای به گزارش ایکنا از یزد، عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، امروز، 8 تیرماه در جمع خبرنگاران استان یزد،‌ گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیار هزینه‌بر و گران‌قیمت هستند و سرانه بودجه برای آموزش دانشجوی مهارتی حدود یک سوم آموزش دانشجویان نظری است، لذا یکی از مهمترین برنامه‌های ما افزایش این بودجه‌های آموزشی و دو برابر شدن نسبت به دانشجویان نظری است.

وی افزود: برای دانشجوی مهارتی هشت هزار و 500 تومن به صورت روزانه بودجه در نظر گرفته شده در حالی که برای دانشجوی نظری 21 هزار تومان است که اولین اقدام ما ایجاد گفتمان برای تحقق برنامه پنج ساله و اصلاح این عدد است تا بتوانیم کیفیت آموزش را ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به روزرسانی تجهیزات و کارگاه‌های مراکز دانشگاه را از دیگر برنامه‌های در دستور کار دانست و این اقدام را نیازمند تخصیص اعتباری حدود پنج هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در حال رایزنی برای تأمین این اعتبار هستیم.

وی با اشاره به تربیت تکنیسین حوزه علوم انسانی و اجتماعی گفت: در این بخش تمایل داریم مهارت‌های اجتماعی به جامعه ارائه شود و دانشگاه صرفاً آموزش‌های تخصصی را برعهده ندارد و برنامه‌های فرهنگی نیز نیاز است و فرصتی خواهد بود تا شخصیت اجتماعی دانشجو توسعه یابد و دانشگاه تلاش می‌کند افراد متعهد را تربیت کند.

خسرویان افزود: در دولت سیزدهم با توجه به سیاست‌های مقام عالی وزارت نسبت به اهمیت برنامه‌های فرهنگی، سه درصد بودجه دانشگاه به این برنامه‌ها اختصاص یافته است و در این زمینه ترویج برنامه‌های مهارتی و اهمیت فرهنگ کار و تعهد با این بودجه طراحی و ترویج می‌یابد. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این دانشگاه 181 مرکز در سطح کشور، 180 هزار دانشجو، 150 رشته، 150 مهارت در بیش از 2500 کد رشته دارد.

انتهای پیام
captcha