برپایی 54 موکب یزدی در اربعین امسال
کد خبر: 4068161
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

برپایی 54 موکب یزدی در اربعین امسال

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد از ساماندهی و حضور ۵۴ موکب به همت این استان در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.

موکب اربعین به گزارش ایکنا از یزد، کاظم مشهدی بافان، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد، 11 تیرماه در نشست ستاد اربعین حسینی در محل استانداری یزد از ساماندهی 54 موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: در این مدت همه امکانات بسیج می‌شود اما امکانات در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی باید مورد تقویت قرار گیرد.

سردار حسین زارع‌کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست با اشاره به راه‌اندازی موکب الغدیر در این مسیر گفت: سال 98، 30 هزار نفر در این موکب اسکان داده شدند و حضور این جمعیت نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که در حال پیگیری هستیم تا فضای خوب و مناسبی برای زائران امام حسین بویژه در اربعین آماده کنیم.

وی با اشاره به بحث جاماندگان حسینی گفت: باید در این زمینه مدیریت لازم صورت گیرد و این اقدام در اقصی نقاط مختلف استان انجام می‌شود و اگر مواظبت و مدیریت نکنیم در سالیان آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

حجت‌الاسلام محمد صمدنیا، عضو ستاد مردمی طریق الحسین نیز در این نشست گفت: سال گذشته طریق الحسین برای جاماندگان اربعین در مسیر جاده سلامت یزد اجرایی شد که نزدیک به 15 هزار نفر شرکت کردند.

وی با اشاره به حضور 40 موکب عزاداری از 20 محله شهر یزد و 5 محله شهر تفت و مواکبی از روستاهای شهر تفت بیان کرد: در جلساتی نقاط قوت و ضعف برنامه بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت و تاکنون 35 موکب برای حضور در این برنامه اعلام آمادگی کردند و لذا مساعدت و همراهی ارگان های مرتبط برای اجرای برنامه جاماندگان در سال جاری ضروری است.

انتهای پیام
captcha