فرهنگ فرزندآوری در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 4069122
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴

فرهنگ فرزندآوری در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یکی از دلایل مهمی که امروز فرزندآوری در جامعه کم شده کاهش توکل به خداوند است، بر نهادینه کردن فرهنگ فرزندآوری و تربیت نیروهای مستعد تأکید کرد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 15 تیرماه در جلسه شورای سیاستگذاری مهدویت اظهار کرد: روند فعلی ازدیاد جمعیت کشور در آینده مشکل‌ساز خواهد شد و کشور را به یک کشور سالمند تبدیل می‌کند و این امری است که دشمن به دنبال آن است.

وی بر بهره‌مندی از نظرات اساتید مجرب، تسهیل در امر ازدواج و تشویق به فرزندآوری تأکید کرد و گفت: هر ارگان و نهادی باید نسبت به کارکنان خود اقدام کند و نسبت به اعضا برنامه ریزی داشته باشد. متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم اهمیت این موضوع را که کشور به کادرسازی و تربیت نیروهای مستعد نیاز دارد، نهادینه کنیم و اگر این مهم نهادینه نشود در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

امام جمعه یزد گفت: یکی از دلایل بسیار مهمی که امروز فرزندآوری در جامعه کم شده کاهش توکل به خداوند است چرا که خدا در قرآن کریم فرموده من روزی فرزندان را می‌دهم و ترس از روزی نداشته باشید و به خدا توکل کنید.

اجرای طرح «روشنا» در یزد

حمید رستگاری، معاون بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح «روشنا» گفت: این طرح برای پیشبرد سیاست‌های جمعیتی کشور و آموزش و ترغیب زوج‌های جوان برای فرزندآوری و آشنایی بیشتر با دیدگاه اسلام اجرایی خواهد شد.

وی فراهم کردن زمینه برای ترغیب زوج‌های جوان به فرزندآوری و تربیت نسل صالح و منتظر را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: این طرح در قالب اردوی دو روزه  آموزشی، معرفتی و زیارتی با اهداف مشخص شده از جمله ارائه الگوهای زندگی مهدوی به جوانان، ترویج سبک زندگی اسلامی و مهدوی در بین زوج‌های جوان، آشنایی زوج‌های جوان نسبت به وظایف حین، قبل و بعد از فرزندآوری از دیدگاه اسلام، استفاده و بهره مندی از فضای معنوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران و ... پیش بینی شده است.

رستگاری با اشاره به اینکه این طرح در قالب ارائه برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و زیارتی ویژه زوج‌های جوان دارای یک یا دو فرزند در قم اجرایی می‌شود بیان کرد: مقرر شده این طرح از 14 مهرماه الی 17 اسفندماه امسال مصادف با نهم ربیع الاول تا نیمه شعبان اجرایی شود.

برگزاری همایش «تربیت مهدوی»

احمد عبدالحسینی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست از برگزاری همایش ملی «تربیت مهدوی» به میزبانی این دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشگاه برنامه‌های متنوعی در زمینه مهدویت اجرایی کرده که چله مهدویت از جمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی تربیت مهدوی گفت: کمیته‌های علمی و اجرایی این همایش تشکیل و مسئولیت‌ها مشخص شد و ان شاءالله قرار است اختتامیه این همایش مهرماه امسال برگزار شود.

انتهای پیام
captcha