مدارس معارف اسلامی مبدأ تحول فرهنگی در جامعه باشند
کد خبر: 4083275
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸

مدارس معارف اسلامی مبدأ تحول فرهنگی در جامعه باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به امتیازات مدارس علوم و معارف اسلامی گفت: این مدارس باید به تحول فرهنگی جامعه کمک کنند و مبدأ این امر مهم باشند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، 13 شهریورماه در مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری به میزبانی استان یزد اظهار کرد: یکی از علاقه‌مندی‌های بنده چه در دوران کنونی در یزد و چه در دورانی که در چهار محال و بختیاری سپری شد، برنامه‌ریزی برای توجه دانش‌آموزان به فعالیت‌های قرآنی بود.

وی ادامه داد: مدارس علوم و معارف اسلامی همان‌گونه که از نامش پیدا است، باید امتیازهایی داشته باشد هر چند در مواردی از جمله یادگیری علوم و معارف اسلامی پیشتاز هستند و نتایج خوبی هم در جامعه دارد اما این دانش‌آموزان باید در جامعه تحول فرهنگی ایجاد کنند.

ناصری با اشاره به مصیبت و خیانت بزرگی که غربی‌ها در کشور ما داشتند و هنوز هم ادامه دارد گفت: این خیانت در حوزه آموزش ما اتفاق افتاد و غربی‌ها از دوران کودکی تا بزرگسالی آموزش و تربیت نسل جوان ما را به دست گرفته و سعی دارند کشور ما رشد و پیشرفت نداشته باشد و بدین نحو به اسلام و مسلمانان خیانت می‌کنند.

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه در آموزش‌ها باید سه موضوع را مد نظر قرار  داد که اساس زندگی ما خواهد بود، بیان کرد: تدین از جمله این موارد است بنابراین در صورتی که فرزندان ما از دوران کودکی خداشناس تربیت شوند، هویت پیدا می‌کند و با هویت، شخصیت و همین شخصیت او را به داشتن تعهد وادار می‌کند و لذا غربی‌ها نمی‌خواهند کودکان ما هویت داشته باشند بلکه قصد دارند آنها به روش خود، هویت کودکان ما را شکل دهند تا به خط و مشی آنها وابسته شود و لذا اجازه ورود هویت دینی به مدارس را نمی‌دهند.

وی ادامه داد: دومین مورد تفکر است، متأسفانه همزمان تحصیل، به دانش‌آموزان مجالی برای تفکر داده نمی‌شود و وقتی تفکر در مدارس نباشد نسلی که آموزش می‌بیند در آینده در حوزه‌های مختلف و حتی مدیریت موفق نخواهد بود.

ناصری، سومین مورد را تعقل بیان کرد و گفت: عقل راهنما و چراغ است و با تعقل می‌توان مسیر درست را تشخیص داد و لذا غربی‌ها تعقل را از ما گرفتند، چون نمی‌خواستند نسل ما مسیر درست را تشخیص دهد.

امام‌جمعه یزد در پایان بیان کرد: دانش‌آموزان باید بر این سه محور یعنی تدین، تفکر و تعقل متمرکز شوند، امام‌ خمینی(ره) در کارها این سه محور را مدنظر داشتند و بدین ترتیب انقلاب اسلامی با محوریت مردم به پیروزی رسید.

انتهای پیام
captcha